Teammanager Belastingen – team WOZ (28-36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
Bij de juiste match

Als teammanager van het WOZ-team geef je leiding aan een gedreven club vakspecialisten. Vanuit een stevige basis werken we samen aan vernieuwing en ontwikkeling rond de waardering van woningen en andere panden in Amersfoort. Samen met het team bouw jij verder aan de doorontwikkeling van team WOZ, zodat we de kwaliteit van ons werk hooghouden, medewerkers nog beter tot hun recht komen en processen verder verbeteren.  

Jouw rol

In deze rol geef je leiding aan een team van circa 20 collega’s. Gedreven specialisten, die elk met hun eigen expertise een grote verantwoordelijkheid delen. We hechten veel aan kwaliteit en zien dat al jaren weerspiegeld in een waardering van de maximale vijf sterren van de Waarderingskamer (onze toezichthouder) voor de kwaliteit van onze WOZ-gegevens en -processen. Een status die we graag hooghouden, samen met jou!  

Team WOZ zorgt ervoor dat het vastleggen van objectgegevens, het vaststellen van WOZ-waarden, de aanslagoplegging en het afhandelen van WOZ-bezwaren juist en tijdig gebeurt, binnen de dynamiek die het werk kenmerkt. Het werkveld kent pieken in de werkzaamheden en veranderingen (bijvoorbeeld door wijzigingen in wet- en regelgeving). Dat vraagt wat van de teamleden én van een teammanager, die het team helpt de volgende stappen te zetten en een optimale werkomgeving bewaakt.

Jouw werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Je stuurt het team WOZ binnen de afdeling Belastingen aan. Je zet de koers uit en geeft richting, en tegelijk ben je benaderbaar als coach en sparringpartner voor de mensen uit je team en help je hen het beste uit zichzelf te halen. Je stimuleert collega’s in hun professionele en persoonlijke ontwikkeling.
  • Je draagt bij aan het verder verbeteren en professionaliseren van de werkprocessen en samenwerking binnen het team. Je hebt inzicht in processen en weet goed te analyseren waar mogelijkheden voor verbeteringen liggen, en begrijpt hoe deze uitgevoerd zouden kunnen worden.
  • Je draagt actief bij aan een goede samenwerking en kennisuitwisseling tussen teams, afdelingen en externe partners.  
  • Je begeleidt verandertrajecten, waarin vaak een grote bulk aan informatie in omgaat. 
  • Je geeft de collega’s in je team uitdagende opdrachten die passen bij hun ambitieniveau en talent, en je bewaakt de teamcapaciteit in verhouding tot de vraag. Je hebt inzicht in de werkzaamheden en organiseert tijdig op pieken in het werk. Indien nodig stuur je bij, in overleg met de afdelingsmanager. 
  • Je volgt ontwikkelingen binnen de gemeente en het vakgebied lokale belastingen actief, en je bouwt een landelijk netwerk op met vakgenoten van andere belastingorganisaties.   
  • Je ondersteunt de afdelingsmanager bij de visieontwikkeling voor de afdeling, met oog voor de praktische doorvertaling naar de teams. 

Hier ga je aan de slag 

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 leverde dat ons zelfs de internationale titel European City of the Year op. Zo’n 1.500 collega’s zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega’s waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.     

Met wie werk je samen 

De afdeling Belastingen is een afdeling met ruim 35 medewerkers. Een dynamische afdeling, waar we elkaar ondersteunen en versterken en waar het prettig werken is. Gemeente Amersfoort verzorgt het totale belastingproces zelf, vanaf de aanslagoplegging tot het verzorgen van kwijtscheldingen of invordering door de eigen deurwaarder. De afdeling bestaat uit de teams WOZ, Heffing & Invordering en Bedrijfsbureau.

Jij geeft in deze rol sturing aan team WOZ, dat bestaat uit zo’n 20 collega’s. Je bent lid van het MT belastingen. Geziede verregaande digitalisering en gemeentebrede ambities op het gebied van dienstverlening werk je daarbij volop samen met andere afdelingen. Ook ben je in deze rol landelijk actief, we wisselen regelmatig kennis en ervaring uit met andere belastingorganisaties.

Dit bieden we jou 

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt veel vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op: 

  • Een salaris van maximaal € 5.997,- bruto per maand (schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek. Inschaling is afhankelijk van je ervaring. 
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé. In deze functie verwachten we dat je minimaal 3 dagen per week op kantoor aanwezig bent. 
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel. 
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling. 
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden. 
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren, een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof. 
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen. 
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.   

Dit breng je mee 

Voor deze functie zoeken we een leidinggevende met inhoudelijke kennis van het vakgebied WOZ. Je toont belangstelling voor anderen, luistert met aandacht naar vragen en problemen en stemt je daarop af. Tegelijk ben je besluitvaardig en goed in staat om knopen door te hakken als de situatie daarom vraagt. Je weet hoe je het gesprek aangaat met mensen om verandering in gang te zetten, en je hebt ervaring met delegeren en het geven van feedback, gericht op sterke- en verbeterpunten. Bovendien sta je zelf ook open voor het ontvangen van feedback. Je hebt een leergierige houding en een brede interesse voor wat mens en samenleving raakt, en je weet dit te vertalen naar het werkveld.  

Verder breng jij mee:

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding.
  • Ervaring met leidinggeven en het aansturen van team.
  • Ruime kennis en ervaring van het vakgebied WOZ.       

Als je meer wilt weten 

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Martine Roest, afdelingsmanager belastingen, via telefoonnummer 033 469 5333 of 06 2119 1141

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een Whatsapp sturen naar Martine Jonkers, Recruitment medewerker, via telefoonnummer 06 3931 9398

Zo kun je reageren 

We horen graag van je! Door op ‘Solliciteren’ te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven. 

We sluiten de wervingsprocedure zodra we de juiste match gevonden hebben.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan­­­­ kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.