Senior medewerker/Coördinator Heffen en Innen ( 28-36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
12 mei 2024

Ben jij goed op het gebied van lokale belastingen en goed met mensen? Amersfoort is een dynamische en groeiende stad met meer dan 160.000 inwoners. Groei die we met respect voor natuur en erfgoed richting geven: de inwoner centraal. Bij ons vervul je als senior medewerker Heffen en Innen een cruciale rol. Wil jij deel uitmaken van ons team van vakspecialisten en kwaliteit in het proces hooghouden? Dan maken we graag kennis! 

Jouw rol

Als senior medewerker Heffen en Innen heb je 95 miljoen bij onszelf in de hand. Gemeente Amersfoort verzorgt het totale belastingproces zelf, vanaf de aanslagoplegging tot het verzorgen van kwijtscheldingen of invordering door de eigen deurwaarder. Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie en planning van werkzaamheden rondom de heffing en invordering van opgelegde belastingen. Daarbij richt je je op complexe vraagstukken. Ook verzorg je de dagelijkse aansturing van de collega’s in het team Heffen en Innen.

Jouw belangrijkste werkzaamheden:

  • Het bewaken van de aanslagoplegging van gemeentelijke belastingen.
  • Het volgen en analyseren van ontwikkelingen in verschillende vakgebieden.
  • Het bijdragen aan beleidsontwikkeling en -uitvoering, zowel inhoudelijk als ICT-gerelateerd.
  • Bij ons krijg je de kans om jezelf te ontwikkelen, meer te leren over belastingheffing en invordering en bij te dragen aan de verbetering van onze diensten.

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 krijgt Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year.

Zo’n 1.500 collega’s zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega’s waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.  

Met wie werk je samen

De afdeling Belastingen is een afdeling met ruim 35 medewerkers. Een dynamische afdeling, waar we elkaar ondersteunen en versterken en waar het prettig werken is. De afdeling bestaat uit de teams WOZ, Heffing & Invordering en Bedrijfsbureau. Je werkt aan grote opgaven en enorme hoeveelheden uiteenlopende gegevens. Je komt bij het team Heffen en invorderen. Van daaruit is je werk veelzijdig en gemeente breed. 

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt veel vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een omgeving die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 5.247, - bruto per maand (schaal 10) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé. Let op: voor deze functie wordt aanwezigheid op kantoor op prijs gesteld, gezien je rol als aanspreekpunt. We verwachten dat je in elk geval op dinsdag op kantoor aanwezig bent, evenals op een door jou te kiezen vaste tweede dag.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren, een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.   
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen. 

Dit breng je mee

Je verplaatst je makkelijk in situaties van collega’s, inwoners en andere betrokkenen. Ervaring met projectmanagement en coördinerende werkzaamheden of het leiden van teams is in deze baan essentieel. Het uitvoeren en afronden van de taken gebeurt bewust vaak zonder controle. Je kan goed omgaan met die verantwoordelijkheid of druk.

Verder breng jij mee:

  • Hbo werk- en denkniveau in een economisch-juridische richting,
    aangevuld met HALO en/of IVA.
  • Ruimtelijk inzicht en cijfermatige handigheid
  • Ruime aanvullende kennis en/of ervaring binnen het vakgebied
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving
  • Handigheid met diverse relevante software

Als je meer wilt weten

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Martine Roest, afdelingsmanager belastingen, via telefoonnummer  06 2119 1141.

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen met of een WhatsApp sturen naar Martine Jonkers, via 06 3931 9398.

Zo kun je reageren

Enthousiast over deze functie? Dan horen we graag van je! Laat ons weten wat jij kunt bijdragen aan de kwaliteit van de afdeling Heffen en Invorderen door op 'Solliciteren' te klikken.

Reageren kan tot en met zondag 19 mei. De gesprekken zijn gepland op donderdag 23 mei.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan­­­­ kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.