Medewerker gegevensbeheer WOZ (28 - 36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
5 mei 2024

Als medewerker gegevensbeheer in ons team WOZ heb je een belangrijke rol in het beheren van de gegevens van de 80.000 objecten in onze stad. Je hebt daarvoor ook regelmatig contact met inwoners en externe partijen. Ben jij die specialist die blij wordt van klantgerichte dienstverlening en actueel bestandsbeheer? Kom samenwerken aan kwaliteit in een fijn en professioneel team van acht gegevensbeheerders.

Jouw rol

Ons team WOZ werkt vanuit een stevige basis aan vernieuwing en ontwikkeling rond de waardering van woningen en andere panden in Amersfoort. Als medewerker gegevensbeheer zorg jij samen met collega’s dat de gegevens van objecten in onze stad goed en volledig in het belastingsysteem staan. Jij haalt informatie op, zorgt dat alle kenmerken en gegevens kloppen en dat ze goed en volledig worden verwerkt.

Je hanteert grote hoeveelheden gegevens uit verschillende geautomatiseerde bronnen, zodat taxateurs de WOZ-waarden van objecten goed kunnen bepalen. Daarnaast beantwoord je vragen van inwoners en heb je contact met interne en externe partijen om gegevens te verzamelen.

Een interessante functie met veel mogelijkheden om te leren en groeien in het WOZ-vakgebied.

We hechten veel aan kwaliteit en zien dat al jaren weerspiegeld in een waardering van de maximale vijf sterren van de Waarderingskamer (onze toezichthouder) voor de kwaliteit van onze WOZ-gegevens en -processen. Een status die we graag hooghouden, samen met jou!  

Jouw belangrijkste werkzaamheden op een rij:

  • Je verwerkt gegevens van woningen, kantoorpanden, winkels en andere objecten in het belastingsysteem van Gemeente Amersfoort. Zo zorg je dat gegevens zoals oppervlaktes, aanbouwen, dakkapellen, eigenaren en staat van onderhoud goed in het belastingsysteem staan.
  • Je verzamelt, beoordeelt en beheert gegevens in systemen, waaronder gegevens van het kadaster, BAG (Basisregistraties Adressen en Gebouwen) en overige gegevens van woningen en andere objecten. Hiervoor haal je ook informatie op bij externe partijen.
  • Je verstrekt specifieke gegevens aan bijvoorbeeld inwoners en taxateurs. Je hebt hiervoor meestal telefonisch of per e-mail contact.
  • Je bewaakt de toepassing van relevante wet- en regelgeving in je werk.

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 levert dat ons zelfs de internationale titel European City of the Year op. Zo’n 1.500 collega’s zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega’s waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.  

Met wie werk je samen

De afdeling Belastingen is een afdeling met ruim 35 medewerkers. Een dynamische afdeling, waar we elkaar ondersteunen en versterken en waar het prettig werken is. Gemeente Amersfoort verzorgt het totale belastingproces zelf, vanaf de aanslagoplegging tot het verzorgen van kwijtscheldingen of invordering door de eigen deurwaarder. De afdeling bestaat uit de teams WOZ, Heffing & Invordering en Bedrijfsbureau.

Jij wordt onderdeel van Team WOZ, dat bestaat uit acht gegevensbeheerders. We werken in een professionele en gezellige sfeer samen en doen veel aan kennisdeling. We hechten veel aan kwaliteit en willen deze handhaven door binnen én buiten de afdeling goed samen te werken.

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt veel vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een omgeving die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal €4.244,- bruto per maand (schaal 8) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren, een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen. 

Dit breng je mee

Voor deze functie is het belangrijk dat je netjes en accuraat werkt en goed kunt omgaan met deadlines. Je bent thuis in de digitale mogelijkheden op jouw vakgebied en denkt graag mee over hoe je nieuwe ontwikkelingen kunt gebruiken in je werk. Je vindt het contact met collega’s en externe partijen een leuk onderdeel van je werk en je kunt anderen zowel mondeling als schriftelijk goed te woord staan. Verder breng jij mee:

  • Een afgeronde mbo- of hbo-opleiding, bijvoorbeeld Bouwkunde
  • Minimaal een jaar ervaring met gegevensbeheer op een afdeling lokale belastingen
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving

Als je meer wilt weten

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Martine Roest, afdelingsmanager, telefoon: 06 2119 1141.

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Martine Jonkers, recruitmentmedewerker, via telefoonnummer 06 39 31 93 98.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Door op ‘Solliciteren’ te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

Je kunt op de vacature reageren tot en met zondag 5 mei 2024. De eerste gesprekken zijn gepland op dinsdag 14 mei 2024.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan­­­­ kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.