Handhaver openbare ruimte (BOA) (36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
Bij de juiste match

Een afwisselende en altijd verrassende baan waarin je veel zelfstandig handelt, maar er niet alleen voor staat. Bij de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) werken 30 handhavers in een prettige sfeer samen. Zij zijn onze ogen en oren in de stad en zetten zich in voor een veilige en prettige leefomgeving.

De baan

Als handhaver werk je in een flexibel en jong team. Je houdt tijdens wisselende diensten in duo's toezicht in een wijk. Samen met je collega casemanager en de bouwinspecteur van je wijk werk je aan de veiligheid en leefbaarheid. Iedereen wil fijn wonen in een veilige stad, dat staat voorop en daar werk jij aan mee.

  • Je hebt veel contact met inwoners en ondernemers.
  • Je bent het aanspreekpunt voor inwoners op straat, staat hen te woord en helpt bij vragen en problemen. Hiermee voorkom je kleine criminaliteit, alledaagse ergernissen en andere vormen van overlast en overtredingen.
  • Je weet wat werkt en wanneer, en je kunt op de juiste manier handelen.
  • Je ziet erop toe dat wetgeving (bv Wegenverkeerswet, APV en Afvalstoffenverordening) wordt nageleefd.
  • Je hebt een signalerende rol, en je zorgt voor een sterke verbinding met interne en externe partners, zoals bijvoorbeeld de wijkagent.
  • Ook ga je aan de slag met meldingen of klachten die bij de gemeente binnenkomen. Als dat nodig is schakel je andere instanties in.
  • Het delen van informatie met collega's en externe partners is een belangrijk onderdeel van deze functie.

Wat we van je vragen

Je kunt mensen inschatten, je in hen verplaatsen en overziet situaties. Je voelt je verantwoordelijk en neemt de regie, praktisch en dienstverlenend. Wij zoeken een handhaver met werkervaring.

  • Je hebt mbo-niveau, kennis van wet- en regelgeving voor de openbare ruimte en een geldig BOA en RTGB-3 certificaat.
  • Het is een pluspunt als je ervaring hebt als handhaver met werken in de horeca en als je beschikt over het certificaat Drank en Horeca (of bereid bent dit te halen).
  • Een waarschuwend gesprek is voor jou net zo makkelijk als het uitvoeren van lik-op-stukbeleid.
  • Je hebt een klantgerichte instelling en zoekt graag naar een duurzame oplossing.
  • Je kunt helder uitleg geven om begrip te kweken en schrikt niet van weerstand bij inwoners.
  • Je werkt actief samen binnen het team.

Dit kunnen we je bieden

Een fijne werksfeer in een prachtige stad met een oud hart en een groeiende bevolking. Amersfoort trekt veel bezoekers door gezellige evenementen en een levendige horeca. We scoren hoog op allerlei lijstjes als het gaat om aantrekkelijke steden.
Het salaris van een handhaver bedraagt maximaal € 3.612,- bruto per maand (schaal 7) bij een 36-urige werkweek. Hier komt nog de onregelmatigheidstoeslag bij. Daarnaast ontvang je maandelijks een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je vrij kunt besteden aan beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen. Een ervaren handhaver kan bij ons wijkverantwoordelijke worden. We helpen graag mee aan je ontwikkeling. Amersfoort heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden en ouderschapsverlof (50% doorbetaald) en een uitstekende pensioenregeling. Een reiskostenvergoeding woon- werkverkeer van 100% bij reizen per openbaar vervoer.

Als je meer wil weten

Met vragen over de inhoud van de functie kun je contact opnemen Ernst-Jan Scheffer, Teammanager, telefoon 033 469 5775. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een Whatsapp sturen naar Cathy Cats, Recruitment medewerker, telefoonnummer 06 4117 4202.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Door op 'Solliciteren' te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

We sluiten de wervingsprocedure zodra we de juiste match hebben gevonden. 

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. Onze kwaliteiten vasthouden en versterken, daar zetten we ons samen voor in. We zijn blij dat iedereen uniek is en zijn nieuwsgierig naar jouw talent.