Contentspecialist (28-36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
20 mei 2024

Heb jij ervaring met het planmatig inzetten, maken, plaatsen en monitoren van content? Heb je een goed gevoel voor verhalen, en weet je welke kanalen en middelen je moet inzetten om het gesprek aan te gaan met jouw doelgroep? Dan maken we graag kennis. Ter versterking van ons mediateam zoeken wij twee collega's die aan de slag gaan met content & social media. Heb je ook nog affiniteit met arbeidsmarktcommunicatie en/of social advertising? Lees dan zeker verder!

Jouw rol

Als contentspecialist in het mediateam van Gemeente Amersfoort ben je een belangrijke schakel in ons contact met de stad. Als afdeling zien en horen wij vaak als eerste wat er speelt onder inwoners, ondernemers en anderen. We luisteren, zorgen dat we aansluiten bij de vragen die leven, en bieden begrijpelijke en toegankelijke informatie.

Mooie initiatieven in de stad of organisatie geef jij een podium. We vertellen het liefst via verhalen van inwoners, ondernemers en collega's over gemeentelijke projecten en ontwikkelingen. Werk met impact dus, waarin je echt iets kunt betekenen voor de stad en organisatie.
Ter versterking van ons team zoeken we twee contentspecialisten. Met welke thema's je precies aan de slag gaat, bepalen we in overleg. Omdat je op verschillende onderwerpen kunt worden ingezet, is het belangrijk dat je van afwisseling houdt en graag in nieuwe materie duikt. Wat vaststaat is dat we in elk geval versterking zoeken op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en social advertising. Spreken deze thema's je aan, dan kan dit wel eens de ideale match zijn.
Jouw werkzaamheden en verantwoordelijkheden op een rij:

  • Je maakt content voor web & social media en adviseert over middelen en kanalen. Dit doe je op basis van bestaande communicatiekalenders of projectplanningen, en door zelf met voorstellen te komen.
  • Je trekt de organisatie of de stad in om verhalen op te halen. Je hebt bijvoorbeeld interviews met collega's, inwoners of ondernemers, of bezoekt een locatie of evenement. Je werkt dit uit tot content die we kunnen delen.
  • Je plaatst, beheert en monitort content op social media. Voor het plaatsen en beheren van content op de website werk je samen met onze webredacteuren.
  • Je werkt samen met de communicatieadviseurs. Je adviseert over de inzet van onze communicatiemiddelen en over het gebruik van tekst en beeld. Waar zij vooral bezig zijn met portefeuille-, programma- en projectcommunicatie, kijk jij waar je kansen ziet voor mooie verhalen. Zo versterken jullie elkaar.
  • Je draagt bij aan de verdere professionalisering van de afdeling. Het team is volop in ontwikkeling, dus er liggen veel kansen om samen te kijken naar hoe we nog beter, efficiënter of prettiger kunnen samenwerken aan kwaliteit en resultaat.
  • Je draait mee in onze newsroom. Dat houdt in dat jij relevante informatie van buiten naar binnen haalt. Zo blijven onze interne collega's goed op de hoogte van wat er leeft in de stad en weet jij welke gevoeligheden mogelijk meespelen bij het maken van content.
  • Als contentspecialist met aandachtsgebied arbeidsmarktcommunicatie: je ontwikkelt content voor een (nieuwe) werken bij-website, je draait mee in het vacatureredactieteam en je ontwikkelt campagnes en social media-posts gericht op de doelgroep potentiële collega's. Hiervoor werk je nauw samen met de communicatieadviseur arbeidsmarktcommunicatie.
  • Als contentspecialist met aandachtsgebied advertising: je adviseert over kansen voor online adverteren en zorgt voor het opzetten, uitzetten, beheren en monitoren van online campagnes op social media-kanalen (onder meer Meta en LinkedIn).

Jouw collega aan het woord

"Voor arbeidsmarktcommunicatie ligt er een prachtige kans bij Gemeente Amersfoort. We hebben veel te bieden als werkgever, en werken sinds kort vanuit een propositie die ons verhaal scherper maakt. Er zit nog veel meer aan te komen, zoals een nieuwe werken bij-website. Ik kijk ernaar uit om verder te bouwen, samen met jou en een fijne club collega's!"

- Roos, adviseur arbeidsmarktcommunicatie

Jouw werkweek

Zo kan jouw week eruitzien als contentspecialist:

Op maandag start je met een dagstart in de Newsroom. Samen met een communicatieadviseur, bestuurscommunicatieadviseur, webredacteur, webcare en KCC-collega bespreken jullie wat er leeft in de stad en waar kansen liggen voor communicatie. Later die dag analyseer je de resultaten van een recente serie advertenties op Meta. Je praat de communicatieadviseur bij en samen bepalen jullie het vervolg. Op dinsdagochtend heb je een interview met een inwoner over vrijwilligerswerk in de buurt, dat je uitwerkt voor social media. Woensdag werk je ideeën uit om social media in te zetten rondom het vergroenen van de stad. Via de communicatieadviseur check je waar je nog rekening mee moet houden en je bekijkt zelf alvast tot wanneer mensen subsidie kunnen aanvragen. Na een lunchwandeling met een collega, ga jij op pad om een reel te maken van verschillende groene initiatieven in de stad. Op donderdag is het wekelijkse contentoverleg. Hier brainstorm je met andere contentspecialisten en bespreek je de agendapunten en status van de social content. Je ziet op de online newsroom dat de reacties over de herinrichting van de Varkensmarkt positief zijn. Het zonnetje schijnt dus ga je nog even naar buiten om een mooie story te maken voor Instagram, en daarna begint jouw weekend.

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 krijgt Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo'n 1.500 collega's zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega's waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.

Met wie werk je samen

Je gaat aan de slag binnen het mediateam van de afdeling Publiekscontact en -advies. Hier werken 19 collega's, waaronder contentspecialisten en webredacteuren, elk vanuit hun eigen specialisme. Daarnaast werk je nauw samen met de communicatieadviseur van 'jouw' opgaveteams of portefeuilles. De sfeer is informeel en open, er is altijd ruimte om te sparren en we versterken en helpen elkaar.

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 4.752,- bruto per maand (schaal 9 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met de intentie om dat om te zetten in een vast contract.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.

Dit breng je mee

In deze rol is het belangrijk dat je communicatief bent en gemakkelijk in gesprek gaat met verschillende typen mensen. Storytelling kent voor jou geen geheimen, en je snapt de wereld van social media. Je volgt ontwikkelingen in het vakgebied en weet deze ook te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Je schrijft graag en goed, en hebt als het even kan ook gevoel voor beeld en fotografie. Je weet welke content 'werkt' en monitort actief wat er gebeurt nadat je iets hebt gedeeld, zodat je er als team van kunt leren én kunt inspelen op signalen. Tot slot is belangrijk dat je een stevige gesprekspartner bent en anderen weet mee te nemen in jouw adviezen.

Verder breng je mee:

  • Hbo werk- en denkniveau.
  • Tenminste enkele jaren relevante werkervaring. Daarbij tellen stages of bijbanen in de richting van communicatie, content, online media of journalistiek ook mee.
  • Uitstekende schrijf- en redactievaardigheden.
  • Ervaring bij de overheid is geen vereiste, wél is het belangrijk dat je geïnteresseerd bent in maatschappelijke thema's en goed aanvoelt waar (politieke) gevoeligheden kunnen liggen.
  • Ervaring met arbeidsmarktcommunicatie of social advertising is geen vereiste, wel een pré. Geef dit aan bij je sollicitatie.
  • De bereidheid om af en toe ook na 17.00 of in het weekend bereikbaar te zijn, wanneer de actualiteit daarom vraagt. Altijd in overleg met je collega's, en niet vaker dan 1 à 2 keer per maand. Hier staat tegenover dat je zelf flexibel bent je werkweek in te delen. Je kunt op termijn worden ingedeeld voor piketdiensten.

Voldoe je niet 100% aan dit profiel, maar denk je wel dat je dit werk goed zou kunnen doen? Reageer dan ook. Overtuig ons van jouw meerwaarde voor ons team!

Als je meer wilt weten

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Iris van Veen, Teammanager, via nummer 06 2220 5211.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Jacqueline Meijer, Recruitmentmedewerker, via telefoonnummer 06 5253 5565.

Zo kun je reageren

We horen graag van je. Stuur ons via 'Solliciteren' je cv en een reactie op onderstaande vragen:

  • We vinden het belangrijk dat je een zelfstarter bent: je ziet waar jouw toegevoegde waarde ligt en neemt het initiatief. Kun je daar een voorbeeld van geven?
  • Kun je een voorbeeld geven van een situatie waarin samenwerken prettig was? En een situatie waarin de samenwerking juist niet zo goed liep? Hoe heb je dat toen aangepakt, of wat heb je van dit laatste voorbeeld geleerd?
  • Uiteraard kun je je creativiteit in deze functie goed kwijt! Kun je een voorbeeld geven van een situatie uit je verleden waarin je je creativiteit goed hebt ingezet? Wat was het resultaat?

Je kunt op de vacature reageren tot en met maandag 20 mei 2024. De eerste gesprekken zijn gepland op donderdag 23 mei 2024.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan­­­­ kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.