Werksessie evenementenveiligheid

Algemeen

Organiseer je een evenement? Dan moet je ook zorgen voor een goed veiligheidsplan. Zonder dat plan krijg je geen vergunning. Samen met de Hogeschool Utrecht (opleiding: associate degree eventmanager) organiseren we drie, gratis, werksessies waarin het proces van vergunningverlening voor evenementen stap voor stap wordt uitgelegd. Deze sessies zijn voor vrijwilligers die kleine en grote evenementen organiseren in gemeente Amersfoort. Van buurtfeest tot sportief evenement.

Wat je gaat leren, wat je gaat doen en wat het oplevert

Wat ga je leren en doen? 

  • Inzicht krijgen in het hoe en waarom van een veiligheidsplan.
  • Welke rol heeft de gemeente en welke rol hebben veiligheidsdiensten. Wat kun je van hen verwachten?
  • Wettelijke verplichtingen voor een goede uitvoering van je evenement.
  • Bespreken van aandachtspunten per type evenement zoals een festival, sportevenement of wijkactiviteit.
  • Je gaat aan de slag met de onderdelen voor jouw vergunningaanvraag; veiligheidsplan en/of geluidsplan en/of mobiliteitsplan. 

Wat levert het je op?

  • Eén helder beeld bij het vergunningenproces van de gemeente.
  • Effecten daarvan op jouw event en de vergunningaanvraag.
  • Inzicht in hoe je jouw evenement sneller en soepeler vergund krijgt.
  • Netwerken met andere organisatoren en professionals uit het werkveld.
  • Een kans om jouw ervaringen en ideeën te delen met docenten, afkomstig uit het werkveld en vergunningverleners.

Voor wie

Voor iedereen die op vrijwillige basis, kleine en grote evenementen organiseert in Amersfoort: van buurtfeest tot sportief evenement.

Waar en wanneer

De werksessies vinden plaats in Amersfoort bij de Hogeschool Utrecht (Nieuwe Poort 21) op woensdag 12, 19 en 26 november, iedere avond van 19.00 - 21.00 uur. Deelnemers zijn op alle data aanwezig.

Meld je aan

Wil jij je kennis vergroten op het gebied van evenementenveiligheid en vergunningaanvragen? Meld je aan voor (DATUM). Er is plek voor 30 personen (maximaal 2 personen per organisatie).

Aanmelden