Vaststelling maximale geluidsbelasting de Utrechtseweg 234 en hoger
Burgemeester en wethouders van Amersfoort legt een besluit ter inzage over geluid bij woningen aan de Utrechtseweg, huisnummer 234 en hoger. In dit besluit van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat staat welke maatregelen worden genomen tegen geluid en wat de maximale geluidsbelasting bij deze woningen mag zijn.
Inleiding
Sinds 1 maart 1986 gelden er geluidsregels bij de bouw van nieuwe woningen en de aanleg van nieuwe wegen. Zo wil de overheid voorkomen dat er meer geluidsoverlast ontstaat. Voor huizen die toen al last hadden van te veel verkeersgeluid, is in de wet vastgelegd dat dit aangepakt moet worden. Er wordt onderzocht hoeveel geluid er is en of er maatregelen nodig zijn, zoals geluidswallen of stil asfalt. Het gaat alleen om woningen die op 1 maart 1986 al in deze situatie zaten en vóór 1 januari 2009 bij het Ministerie zijn aangemeld. De adressen staan in de bijlagen bij het besluit.
Inhoud van besluit
De staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat heeft op 15 november 2023 een besluit genomen over verkeersgeluid bij woningen aan de Utrechtseweg, nummer 234 en hoger. In dit besluit staat wat de maximale geluidsbelasting op de gevels van deze woningen mag zijn. Ook is vastgesteld welke maatregelen nodig zijn om het geluid in de woningen te verminderen.
Het besluit en de daaraan ten grondslag liggende stukken liggen ter inzage van 5 september tot en met 17 oktober 2025. U kunt de stukken bekijken:
- Via deze link op Overheid.nl
- bij de receptie van het stadhuis, Stadhuisplein 1 Amersfoort.
- het Bureau Sanering Verkeerslawaai (Steinhagenseweg 2d te Woerden). Mocht u van deze laatste mogelijkheid gebruik willen maken dan dient u vooraf telefonisch contact op te nemen met het Bureau Sanering Verkeerslawaai (0348 - 487 450).
Bezwaar maken
Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u binnen zes weken na de bekendmaking bezwaar maken. Dit doet u met een brief aan:
De staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat p/a Bureau Sanering Verkeerslawaai Postbus 97 3440 AB Woerden
Uw bezwaarschrift moet ondertekend zijn en de volgende gegevens bevatten:
- Uw naam en adres
- De datum waarop u het bezwaar schrijft
- Tegen welk besluit u bezwaar maakt (vermeld kenmerk en projectnummer)
- Waarom u bezwaar maakt (de redenen)
Stuur als het kan ook een kopie mee van het besluit waartegen u bezwaar maakt.
Meer informatie over bezwaar maken vindt u in de brochure Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid. Deze is aan te vragen via Informatie Rijksoverheid (Postbus 20002, 2500 EA Den Haag, tel. 1400) of te downloaden via www.rijksoverheid.nl.
Gemeenteblad
Dit bericht is ook geplaatst in het Gemeenteblad.