Brievenbusstickers: Ja, Nee/Ja of Nee/Nee

Algemeen

Als inwoner van de gemeente Amersfoort kun je gratis een sticker bestellen voor op je brievenbus. Hiermee geef je aan de bezorger aan of je wel of geen reclamefolders en huis-aan-huisblad De Stad Amersfoort wilt ontvangen.

Ja-sticker: wel folders en huis-aan-huisblad

Reclamefolders en ander drukwerk zonder adressticker mogen in Amersfoort alleen bezorgd worden als de woning of het bedrijf een ja-sticker (of een Ja/Ja-sticker) op de brievenbus heeft. Met een ja-sticker krijg je ook huis-aan-huisblad De Stad Amersfoort en informatie over werkzaamheden of activiteiten in de buurt die belangrijk zijn om te weten.

Je vindt de ja-sticker bij de grotere supermarkten en je kunt die bij ons bestellen.

De groene ronde Ja sticker op de klep van een brievenbus geplakt
Ja-sticker

Geen sticker: geen folders, wel huis-aan-huisblad

Je kunt er ook voor kiezen om geen sticker op je brievenbus te plakken. Je krijgt dan geen reclamefolders. Wel krijg je huis-aan-huisblad De Stad Amersfoort en informatie over werkzaamheden of activiteiten in de buurt die belangrijk zijn om te weten.

De Nee/Ja-sticker betekent hetzelfde als geen sticker en is dus niet meer nodig. Wil je toch de Nee/Ja-sticker op de brievenbus? Dan kun je die bij ons bestellen.

De Nee Ja en Nee Nee stickers
Nee/Ja- en Nee/Nee-sticker

Nee/Nee-sticker: geen folders en geen huis-aan-huisblad

Wil je geen reclamefolders én geen huis-aan-huisblad ontvangen? Plak dan de Nee/Nee-sticker op de brievenbus. Je krijgt wel informatie over werkzaamheden of activiteiten in de buurt die voor jou belangrijk zijn om te weten. Ook de Nee/Nee-sticker kun je bij ons bestellen.

Sticker bestellen

Je kunt de Ja-sticker, de Ja/Nee-sticker of de Nee/Nee-sticker gratis bij ons bestellen.

Bestellen

Melding ongewenste reclamefolders

Heb je een duidelijke nee/ja- of nee/nee-sticker op je brievenbus of helemaal geen sticker? En heb je toch reclamefolders gekregen? Dan kunt je een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. Zij moeten je klacht onderzoeken en binnen 4 weken antwoord geven.

Klacht indienen

Inwoners van Amersfoort kunnen contact opnemen met de bezorgers van de folderpakketten: Spotta.

Bellen met de gemeente

Krijg je na je klacht toch nog ongeadresseerde reclamefolders van de adverteerder of verspreider? Maak dan een melding bij ons. 

Wij zijn via 14 033 telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.