direct naar inhoud van Artikel 32 Verkeer - Railverkeer
Plan: Bedrijventerreinen e.o. en snelwegen
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0307.BP00070-0303

Artikel 32 Verkeer - Railverkeer

32.1 Bestemmingsomschrijving

De voor 'Verkeer - Railverkeer' aangewezen gronden zijn bestemd voor:

  • a. personen- en goederenvervoer per rail;
  • b. overbouwingen en onderdoorgangen ten behoeve van het weg- en langzaamverkeer;
  • c. oppervlakteverhardingen voorstadhalte met bijbehorende voorzieningen;
  • d. voet- en fietspaden;
  • e. dijklichamen;
  • f. water;
  • g. parkeervoorzieningen;
  • h. in-/uitritten;
  • i. bermen en groenvoorzieningen;
  • j. geluidwerende voorzieningen;
  • k. ecologische verbinding ter hoogte van de Hoevelakensbeek;
  • l. bij een en ander behorende andere voorzieningen, waaronder begrepen nutsvoorzieningen.
32.2 Bouwregels

Op en in de gronden als bedoeld in lid 32.1, mogen uitsluitend worden gebouwd:

  • a. niet voor bewoning bestemde gebouwen, zoals nutsgebouwtjes en fietsenstallingen, niet zijnde verkooppunten voor motorbrandstoffen met een maximale bruto-inhoud van ten hoogste 50 m3 en een maximale bouwhoogte van 3,5 m;
  • b. hoogte voorstadhalte maximaal 6 meter;
  • c. andere bouwwerken ten dienste van de bestemming, zoals geluidwerende voorzieningen, lichtmasten, wegwijzers, verkeerstekens en regelinstallaties, bovengeleidingsportalen, schakelkasten, straatmeubilair en (beeldende) kunstwerken, waarbij de bouwhoogte niet meer mag bedragen dan daarbij hierna is aangegeven:

bouwwerken   max. bouwhoogte  
palen, masten en reclame- en andere tekens   10 m  
verlichtingsmasten en antenne-installaties   12 m  
luifels en ander straatmeubilair   4 m  
andere overkappingen   3 m  
verkeerstekens en -regelinstallaties, (beeldende) kunstwerken en geluidwerende voorzieningen   10 m  
viaducten en bovenleidingenportalen   20 m  
erf- en perceelsafscheidingen en overige andere bouwwerken   4 m  

32.3 Afwijken

Van de bouwregels genoemd onder artikel 32.2 kan worden afgeweken ten behoeve van het aanpassen van het spoorviaduct over de spoorlijn Amersfoort-Zwolle en de Brenninkmeijerlaan, mits is aangetoond dat er vanuit milieu geen belemmeringen aanwezig zijn.