direct naar inhoud van Artikel 26 Verkeer - Spoorverkeer
Plan: Berg-Utrechtseweg
Status: ontwerp
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0307.BP00049-0201

Artikel 26 Verkeer - Spoorverkeer

26.1 Bestemmingsomschrijving

De voor 'Verkeer - Spoorverkeer' aangewezen gronden zijn bestemd voor:

  • a. personen- en goederenvervoer per rail;
  • b. kantoren ten behoeve van het spoorverkeer;
  • c. overbouwingen en onderdoorgangen ten behoeve van het weg- en langzaamverkeer;
  • d. voet- en fietspaden;
  • e. parkeervoorzieningen;
  • f. in-/uitritten;
  • g. bermen en groenvoorzieningen;
  • h. geluidwerende voorzieningen;
  • i. bij een en ander behorende andere voorzieningen, waaronder begrepen nutsvoorzieningen;

    met dien verstande dat voorzien dient te worden in voldoende parkeergelegenheid zoals vastgelegd in de Nota Parkeernormen zoals die geldt ten tijde van ontvangst van de aanvraag.
26.2 Bouwregels

Op en in de gronden als bedoeld in lid 26.1, mogen uitsluitend worden gebouwd:

  • a. kantoren ten behoeve van de bestemming, waarbij het aantal bouwlagen niet meer mag bedragen dan is aangegeven op de verbeelding;
  • b. niet voor bewoning bestemde gebouwen, zoals fietsenstallingen, nutsgebouwtjes (niet zijnde verkooppunten voor motorbrandstoffen) met een maximale bruto-inhoud van ten hoogste 50 m3 en een maximale bouwhoogte van 3,5 m;
  • c. andere bouwwerken ten dienste van de bestemming, zoals geluidwerende voorzieningen, lichtmasten, wegwijzers, verkeerstekens en regelinstallaties, bovengeleidingsportalen, schakelkasten, straatmeubilair en (beeldende) kunstwerken, waarbij de bouwhoogte niet meer mag bedragen dan daarbij hierna is aangegeven:
bouwwerken   max. bouwhoogte  
palen en masten   10 m  
reclametekens   3 m  
verlichtingsmasten en antenne-installaties   12 m  
luifels en ander straatmeubilair   4 m  
andere overkappingen   3 m  
verkeerstekens en -regelinstallaties, (beeldende) kunstwerken en geluidwerende voorzieningen   10 m  
erf- en perceelsafscheidingen en overige andere bouwwerken   4 m