Strategisch adviseur Stedelijk Beheer (28-36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
10 maart 2024

Amersfoort is een groeiende stad van 160.000 inwoners, die hoog scoort als het gaat om prettig wonen en werken. We werken eraan om onze leefomgeving aantrekkelijk en toekomstbestendig te houden. Daarbij houden we rekening met opgaven op het gebied van klimaatverandering, biodiversiteit, duurzaamheid, een toenemende druk op de beschikbare ruimte vanwege woningbouw en energietransitie.
Met ons advies aan het bestuur en ons beleid spelen we hier zo goed mogelijk op in. Dit doen we ook met onze projecten uit ons meerjarenprogramma openbare ruimte; met het opnieuw inrichten in buurten en wijken komen veel van deze opgaven samen. Vanzelfsprekend realiseren we deze projecten in samenspraak met onze inwoners en belanghebbenden. Hiermee staan we voor een complexe uitdaging en jij dus ook!

Jouw rol

Als strategisch adviseur vertaal je bestuurlijke ambities in beleid, tactische oplossingen en concrete maatregelen. Je bent adviseur van ons bestuur en sparringspartner van onze inhoudelijke specialisten. Hierbij voeg je je inzicht in politiek-bestuurlijke afwegingen en strategische overwegingen toe. Je zorgt voor het juiste gesprek en goede samenwerking binnen onze afdeling en legt verbanden met opgaven en ambities van andere afdelingen en organisaties. Je kunt goed schakelen tussen strategisch plannen en concrete uitvoering om ervoor te zorgen dat de ambities en plannen ook daadwerkelijk worden gerealiseerd.
Als strategisch adviseur ga je ook op pad in de stad. Het is belangrijk dat je de stad goed kent en weet wat er speelt. Hierbij kijk je verder dan je eigen vakgebied en ook verder dan een paar jaar. We verwachten van jou een pro-actieve houding. Je neemt initiatief om ideeën, plannen en programma's op het gebied van stedelijk beheer en gemeentelijk beleid samen te voegen en werkbaar te maken. Initiatief om de lokale en landelijke ontwikkelingen actief te volgen en ook om uitkomsten van onderzoek te interpreteren en zo nodig te vertalen. En initiatief om het stadsbestuur en ambtelijk opdrachtgevers (tijdig) te adviseren.

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een prachtige stad in het midden van het land die zich in hoog tempo ontwikkelt, vol projecten en initiatieven. Met een compacte organisatie wil Gemeente Amersfoort zo duurzaam mogelijk verder groeien. Samen met inwoners, bedrijven en andere gedreven professionals werken we hier op een inclusieve manier aan. De cultuur in onze organisatie is direct en open; je krijgt veel ruimte bij het uitoefenen van jouw taken.

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt veel vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 6.777, -bruto per maand (schaal 12 van de CAO Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.

Dit breng je mee

  • Enthousiasme voor deze uitdagingen, dat als eerste!
  • Ruime ervaring op het gebied beleidsadvisering in de openbare ruimte;
  • Denken en werken op academisch niveau
  • Kunnen genieten van de puzzel waarbij je de inhoudelijke opgave combineert met politieke wensen en de wensen van de mensen in het gebied
  • Verbinden van verschillende belangen en op verschillende niveaus
  • Interesse in inrichting en het functioneren van de openbare ruimte
  • Samenwerken met collega's, management, bestuur en belanghebbenden werken aan de diversiteit van opgaven
  • Processen vormgeven en leiden om tot resultaten te komen.
  • Nieuwe ideeën ontwikkelen en verder brengen en krijgt energie van veranderingen.
  • Weten waar je kracht zit en wanneer je hulp vraagt aan collega's
  • Een gezonde dosis energie, doorzettingsvermogen, relativeringsvermogen en humor

Als je meer wilt weten

Met vragen over de inhoud van de opgave en de functie kun je contact opnemen met Eric van Duijn, teammanager, telefoon: 06 5253 5773. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Cathy Cats, Recruitment medewerker, telefoonnummer 06 4117 4202.

Wil je ons beter leren kennen? Je bent altijd welkom voor een kop koffie/thee, op elk moment in de procedure. Neem hiervoor contact op met één van de bovenstaande personen.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Door op 'Solliciteren' te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

Je kunt op de vacature reageren tot en met zondag 10 maart 2024.
De eerste gesprekken zijn op maandag 18 maart 2024.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. Onze kwaliteiten vasthouden en versterken, daar zetten we ons samen voor in. We zijn blij dat iedereen uniek is en zijn nieuwsgierig naar jouw talent.