Raadsondersteuner griffie (24-30 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
28 april 2024
Dienstverband
Griffie

Je bent de stille kracht achter effectieve besluitvorming. Werkt nauw samen met alle collega's van de griffie zodat de gemeenteraad optimaal ondersteund is. Je wordt onderdeel van een team dat de lokale democratie vormgeeft en bijdraagt aan een mooie toekomst voor onze stad.

Jouw rol

Als raadsondersteuner heb je voor een deel een vast takenpakket, maar tegelijkertijd is er veel dynamiek en is geen dag hetzelfde:

  • In overleg met het team zorg je ervoor dat de vergaderingen en bijeenkomsten van de raad optimaal zijn voorbereid.
  • Je bent het visitekaartje naar de stad: je hebt bijvoorbeeld contact met inwoners en organisaties die willen inspreken tijdens een commissievergadering.
  • Je schakelt veel en snel met collega's van de griffie en met andere afdelingen van de gemeente.
  • Ook ondersteun je tijdens de vergaderingen van de raad, door bijvoorbeeld moties en amendementen met een PowerPoint-presentatie in beeld te brengen

Jouw werkweek

Eén of meerdere dagen beheer je de mailbox van de griffie en stel je de dagelijkse verzamelmail aan de raadsleden op. Daarnaast verwerk je brieven aan de gemeenteraad, schriftelijke vragen, moties en amendementen. Ook plan je (complexe) afspraken en organiseer je bijeenkomsten. Bij de vergaderingen van de gemeenteraad is er altijd een raadsondersteuner aanwezig in een roulerend rooster. Je zorgt er dan voor dat alles goed is voorbereid en op rolletjes loopt. Voor de raadsleden en inwoners ben jij de gastheer of -vrouw.

Hier ga je aan de slag

Als raadsondersteuner ga je werken bij de griffie, de afdeling die de gemeenteraad ondersteunt. De gemeenteraad in Amersfoort bestaat uit 39 raadsleden, verdeeld over dertien fracties. De gemeenteraad vergadert wekelijks op dinsdagmiddag en -avond, behalve in de schoolvakanties.

Met wie werk je samen

Bij de griffie werken de griffier, vier raadsadviseurs, een communicatieadviseur, een adviseur raadsinformatievoorziening, de secretaris van de rekenkamer en vier raadsondersteuners, waar jij er één van wordt. De ondersteuners vervangen elkaar waar nodig.

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 4.244,- bruto per maand (schaal 8 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Op basis van wat je meebrengt bepalen we de zwaarte van de functie en het salaris dat daarbij past.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar, met zicht op een vast contract.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.

Dit breng je mee

Werk- en denkniveau op mbo-plus. Je bent een aanpakker, nauwkeurig, verantwoordelijk en daarbij ook betrokken en flexibel:

  • Je houdt van terugkerende taken met daarnaast veel afwisseling en dynamiek.
  • Naast dat je iemand bent die het hoofd koel houdt, vind je het niet erg dat het soms een uurtje later wordt. Je vindt het leuk om te werken tijdens de vergaderingen van de gemeenteraad, inclusief de avond.
  • Je bent dienstverlenend ingesteld, hebt oog voor detail en kunt goed plannen, prioriteiten stellen, overzicht houden en organiseren vanuit een helicopterview.
  • Als je ervaring in een soortgelijke functie hebt, dan is dat een pluspunt, want dan ken je de sterke dynamiek van het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving.

De raadsondersteuners werken met MS Office en het raadsinformatiesysteem Politiek Portaal van NotuBiz.Je MS Office-vaardigheden zijn goed. Ervaring in het werken met een raadsinformatiesysteem is een pluspunt.

Als je meer wilt weten

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Nadine de Roode, waarnemend griffier, via telefoonnummer 06 4694 8611.

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Cathy Cats, Recruitmentmedewerker, via telefoonnummer 06 41 17 42 02.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Door op 'Solliciteren' te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

Je kunt op de vacature reageren tot en met zondag 28 april. De eerste gesprekken staan gepland op maandag 6 mei en de eventuele 2e ronde op maandag 13 mei.

 

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. Onze kwaliteiten vasthouden en versterken, daar zetten we ons samen voor in. We zijn blij dat iedereen uniek is en zijn nieuwsgierig naar jouw talent.