Adresonderzoek aanvragen

Op jouw adres staat iemand ingeschreven die er niet woont. Je kunt dan de gemeente vragen om een adresonderzoek te starten. Dat kan ook als je een vermoeden hebt van adresfraude bij jou in de buurt. De gemeente onderzoekt dan waar deze persoon echt woont.

Adresonderzoek aanvragen

Aanvragen

Je vraagt het onderzoek aan met het Aanvraagformulier adresonderzoek:

Print het formulier uit, vul het in en stuur het samen met een kopie van je legitimatiebewijs op naar:

Gemeente Amersfoort
Afdeling Burgerzaken
Postbus 4000
3800 EA Amersfoort

Aanvragen per e-mail kan ook. Stuur de (ingescande) documenten dan naar adresonderzoek@amersfoort.nl.

Kosten

Geen

Afhandeling aanvraag

De gemeente onderzoekt de juiste adresgegevens van de persoon. Wij proberen een onderzoek binnen 3 maanden af te ronden. Er zijn twee mogelijkheden:

  • Na onderzoek is niet duidelijk waar de persoon woont: hij wordt uitgeschreven.
  • De persoon geeft zelf zijn verhuizing door: hij wordt op dat adres ingeschreven.

Openingstijden Burgerzaken

De afdeling Burgerzaken werkt alleen op afspraak.
Ook afhalen van paspoort, ID-kaart of rijbewijs kan alleen nog op afspraak.

Let op! Maak voor het juiste product of de juiste dienst een afspraak.

Voor algemene vragen; info@amersfoort.nl

Bekijk de sluitingsdata.

Bezoekadres

Stadhuisplein 1 3811 LM Amersfoort