Adresonderzoek aanvragen

Op uw adres staat iemand ingeschreven die er niet woont. U kunt dan de gemeente vragen om een adresonderzoek te starten. Ook als u een vermoeden van adresfraude bij u in de buurt hebt, kunt u een adresonderzoek aanvragen. De gemeente onderzoekt waar deze persoon echt woont.

Adresonderzoek aanvragen

Aanvragen

U vraagt het onderzoek aan met het Aanvraagformulier adresonderzoek:

Print het formulier uit, vul het in en stuur het samen met een kopie van uw legitimatiebewijs op naar:

Gemeente Amersfoort
Afdeling Burgerzaken
Postbus 4000
3800 EA Amersfoort

Aanvragen per e-mail kan ook. Stuur de (ingescande) documenten dan naar adresonderzoek@amersfoort.nl.

Kosten
Geen
Afhandeling aanvraag

De gemeente onderzoekt de juiste adresgegevens van de persoon. Wij proberen een onderzoek binnen 3 maanden af te ronden. Er zijn twee mogelijkheden:

  • Na onderzoek is niet duidelijk waar de persoon woont: hij wordt uitgeschreven.
  • De persoon geeft zelf zijn verhuizing door: hij wordt op dat adres ingeschreven.

Openingstijden Burgerzaken

Op afspraak
maandag t/m vrijdag: 13.00 - 16.30 uur
donderdag: 17.00 - 20.00 uur

Zonder afspraak
maandag t/m vrijdag: 9.00 - 12.00 uur

Voor het ophalen van een reisdocument of rijbewijs is geen afspraak nodig. U kunt terecht op maandag t/m vrijdag van 9.00 – 16.00 uur en donderdagavond van 16.00 – 20.00 uur, behalve wanneer Burgerzaken gesloten is.

    Bezoekadres

    Stadhuisplein 1 3811 LM Amersfoort