Adresonderzoek aanvragen

Op uw adres staat iemand ingeschreven die er niet woont. U kunt dan de gemeente vragen om een adresonderzoek te starten. Ook als u een vermoeden van adresfraude bij u in de buurt hebt, kunt u een adresonderzoek aanvragen. De gemeente onderzoekt waar deze persoon echt woont.

Adresonderzoek aanvragen

Aanvragen

U vraagt het onderzoek aan met het Aanvraagformulier adresonderzoek:

Print het formulier uit, vul het in en stuur het samen met een kopie van uw legitimatiebewijs op naar:

Gemeente Amersfoort
Afdeling Burgerzaken
Postbus 4000
3800 EA Amersfoort

Aanvragen per e-mail kan ook. Stuur de (ingescande) documenten dan naar adresonderzoek@amersfoort.nl.

Kosten
Geen
Afhandeling aanvraag

De gemeente onderzoekt de juiste adresgegevens van de persoon. Wij proberen een onderzoek binnen 3 maanden af te ronden. Er zijn twee mogelijkheden:

  • Na onderzoek is niet duidelijk waar de persoon woont: hij wordt uitgeschreven.
  • De persoon geeft zelf zijn verhuizing door: hij wordt op dat adres ingeschreven.

Openingstijden Burgerzaken

Op afspraak
maandag t/m vrijdag: 13.00 - 16.30 uur
donderdag: 17.00 - 20.00 uur

Zonder afspraak
maandag t/m vrijdag: 9.00 - 12.00 uur

Voor het ophalen van een reisdocument of rijbewijs is geen afspraak nodig. U kunt terecht op maandag t/m vrijdag van 9.00 – 16.00 uur en donderdagavond van 16.00 – 20.00 uur, behalve wanneer Burgerzaken gesloten is.

Let op! De afdeling Burgerzaken is gesloten op maandag 24 december vanaf 16.00 uur, dinsdag 25 december, woensdag 26 december, maandag 31 december vanaf 16.00 uur en dinsdag 1 januari.

Bezoekadres

Stadhuisplein 1 3811 LM Amersfoort