Adresonderzoek aanvragen

Op uw adres staat iemand ingeschreven die er niet woont. U kunt dan de gemeente vragen om een adresonderzoek te starten. Ook als u een vermoeden van adresfraude bij u in de buurt hebt, kunt u een adresonderzoek aanvragen. De gemeente onderzoekt waar deze persoon echt woont.

Adresonderzoek aanvragen

Aanvragen

U vraagt het onderzoek aan met het Aanvraagformulier adresonderzoek:

Print het formulier uit, vul het in en stuur het samen met een kopie van uw legitimatiebewijs op naar:

Gemeente Amersfoort
Afdeling Burgerzaken
Postbus 4000
3800 EA Amersfoort

Aanvragen per e-mail kan ook. Stuur de (ingescande) documenten dan naar adresonderzoek@amersfoort.nl.

Kosten
Geen
Afhandeling aanvraag

De gemeente onderzoekt de juiste adresgegevens van de persoon. Wij proberen een onderzoek binnen 3 maanden af te ronden. Er zijn twee mogelijkheden:

  • Na onderzoek is niet duidelijk waar de persoon woont: hij wordt uitgeschreven.
  • De persoon geeft zelf zijn verhuizing door: hij wordt op dat adres ingeschreven.

Openingstijden Burgerzaken

Op afspraak
Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag van 9.00 tot 16.30 uur
en donderdag van 09.00 tot 20.00 uur

Zonder afspraak
Op werkdagen tussen 09:00 en 12:00 uur kunt u voor bepaalde producten/diensten zonder afspraak bij ons terecht.
Een reisdocument of rijbewijs afhalen kan altijd zonder afspraak op werkdagen tot 16.00 uur en op donderdag tot 20.00 uur.

In alle andere gevallen geldt dat u alleen op afspraak terecht kunt.

Burgerzaken is gesloten op
29 oktober vanaf 13.30 uur.
Bekijk de overige sluitingsdata.

Bezoekadres

Stadhuisplein 1 3811 LM Amersfoort