Adresonderzoek aanvragen

Op uw adres staat iemand ingeschreven die er niet woont. U kunt dan de gemeente vragen om een adresonderzoek te starten. Ook als u een vermoeden van adresfraude bij u in de buurt hebt, kunt u een adresonderzoek aanvragen. De gemeente onderzoekt waar deze persoon echt woont.

Adresonderzoek aanvragen

Aanvragen

U vraagt het onderzoek aan met het Aanvraagformulier adresonderzoek:

Print het formulier uit, vul het in en stuur het samen met een kopie van uw legitimatiebewijs op naar:

Gemeente Amersfoort
Afdeling Burgerzaken
Postbus 4000
3800 EA Amersfoort

Aanvragen per e-mail kan ook. Stuur de (ingescande) documenten dan naar adresonderzoek@amersfoort.nl.

Kosten
Geen
Afhandeling aanvraag

De gemeente onderzoekt de juiste adresgegevens van de persoon. Wij proberen een onderzoek binnen 3 maanden af te ronden. Er zijn twee mogelijkheden:

  • Na onderzoek is niet duidelijk waar de persoon woont: hij wordt uitgeschreven.
  • De persoon geeft zelf zijn verhuizing door: hij wordt op dat adres ingeschreven.

Openingstijden Burgerzaken

De afdeling Burgerzaken werkt alleen op afspraak.
Ook afhalen van paspoort, ID-kaart of rijbewijs kan alleen nog op afspraak.

Belangrijk! Wij houden ons aan de regels van het RIVM. Als u verkoudheidsklachten met koorts heeft en/of benauwdheid, moet iedereen in het huishouden thuisblijven. Maak dan een nieuwe afspraak.

Burgerzaken is gesloten op:

  • Vrijdag 18 september vanaf 12.00 uur en maandag 21 september

Bekijk de overige sluitingsdata.

Bezoekadres

Stadhuisplein 1 3811 LM Amersfoort