Paspoort of identiteitskaart, vermissing of diefstal doorgeven

Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Of is uw paspoort of id-kaart gestolen? Geef dit zo snel mogelijk aan ons door. Dit is nodig om misbruik ervan te voorkomen. Het melden van een vermissing (kwijt of gestolen) van een reisdocument is gratis.

 Paspoort of identiteitskaart, vermissing of diefstal doorgeven

Zijn er meerdere reisdocumenten kwijt of gestolen? Geef dan per document een vermissing door.

Voor dit formulier heeft u DigiD nodig.

Wilt of kunt u uw vermissing niet digitaal doorgeven? Maak dan een afspraak.

Document ongeldig

Hebt u een paspoort of identiteitskaart als vermist opgegeven? Dan is het paspoort of identiteitskaart niet meer geldig. U kunt op het gemeentehuis een nieuw document aanvragen. Zie voor meer informatie de pagina Paspoort of Identiteitskaart.

Wie mag een vermissing doorgeven?
  • Personen vanaf 18 jaar
  • Eén van de ouders van kinderen tot en met 11 jaar
  • Kinderen van 12 tot en met 17 jaar. Dit mag ook gedaan worden door één van de ouders.
Meer verloren?

Zat uw paspoort of ID-kaart in jas, tas of portemonnee en bent u die ook kwijt? Dan moet u dit apart melden met het formulier Verloren voorwerp.

Een verloren of gestolen rijbewijs meldt u op het stadhuis. U moet hiervoor een geldig legitimatiebewijs meenemen. Voor meer informatie kijkt u op de webpagina Rijbewijs.

Openingstijden Burgerzaken

Op afspraak
maandag t/m vrijdag: 13.00 - 16.30 uur
donderdag: 17.00 - 20.00 uur

Zonder afspraak
maandag t/m vrijdag: 9.00 - 12.00 uur

Voor het ophalen van een reisdocument of rijbewijs is geen afspraak nodig. U kunt terecht op maandag t/m vrijdag van 9.00 – 16.00 uur en donderdagavond van 16.00 – 20.00 uur, behalve wanneer Burgerzaken gesloten is.

LET OP: De afdeling Burgerzaken is op 17 september gesloten VANAF 14.30 uur.

Bezoekadres

Stadhuisplein 1 3811 LM Amersfoort