Paspoort of identiteitskaart, vermissing of diefstal doorgeven

Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Of is uw paspoort of id-kaart gestolen? Geef dit zo snel mogelijk aan ons door. Dit is nodig om misbruik ervan te voorkomen. Het melden van een vermissing (kwijt of gestolen) van een reisdocument is gratis.

 Paspoort of identiteitskaart, vermissing of diefstal doorgeven

Zijn er meerdere reisdocumenten kwijt of gestolen? Geef dan per document een vermissing door.

Voor dit formulier heeft u DigiD nodig.

Wilt of kunt u uw vermissing niet digitaal doorgeven? Maak dan een afspraak.

Document ongeldig

Hebt u een paspoort of identiteitskaart als vermist opgegeven? Dan is het paspoort of identiteitskaart niet meer geldig. U kunt op het gemeentehuis een nieuw document aanvragen. Zie voor meer informatie de pagina Paspoort of Identiteitskaart.

Wie mag een vermissing doorgeven?
  • Personen vanaf 18 jaar
  • Eén van de ouders van kinderen tot en met 11 jaar
  • Kinderen van 12 tot en met 17 jaar. Dit mag ook gedaan worden door één van de ouders.
Meer verloren?

Zat uw paspoort of ID-kaart in jas, tas of portemonnee en bent u die ook kwijt? Dan moet u dit apart melden met het formulier Verloren voorwerp.

Een verloren of gestolen rijbewijs meldt u op het stadhuis. U moet hiervoor een geldig legitimatiebewijs meenemen. Voor meer informatie kijkt u op de webpagina Rijbewijs.

Openingstijden Burgerzaken

Op afspraak
Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag van 9.00 tot 16.30 uur
en donderdag van 09.00 tot 20.00 uur

Zonder afspraak
Op werkdagen tussen 09:00 en 12:00 uur kunt u voor bepaalde producten/diensten zonder afspraak bij ons terecht.
Een reisdocument of rijbewijs afhalen kan altijd zonder afspraak op werkdagen tot 16.00 uur en op donderdag tot 20.00 uur.

In alle andere gevallen geldt dat u alleen op afspraak terecht kunt.

Burgerzaken is gesloten op
29 oktober vanaf 13.30 uur.
Bekijk de overige sluitingsdata.

Bezoekadres

Stadhuisplein 1 3811 LM Amersfoort