Ondersteunend medewerker vastgoedbeheer (32-36 uur)
Werk mee aan het beheer van Amersfoorts gemeentelijk vastgoed, zodat elke Amersfoorter toegang heeft tot de juiste voorzieningen. Met jouw klantgerichte blik en zorgvuldigheid draag je bij aan goed lopend vastgoedbeheer. Samen met je collega's én externe partners, want in deze rol sta je er niet alleen voor en is goede communicatie en samenwerking belangrijk.
Jouw rol
Amersfoort groeit, naar verwachting tot 180.000 inwoners in 2040. Om te zorgen dat onze stad geweldig blijft om in te wonen, te werken en te leven, willen we goed omgaan met de schaarse ruimte die er is en met ons vastgoed. Gemeente Amersfoort beheert veel vastgoed in de stad, zoals binnen- en buitensportaccommodaties, panden voor cultuur en welzijn, monumenten en strategisch vastgoed. Als assistent-medewerker vastgoedbeheer lever jij zowel op administratief als financieel gebied brede ondersteuning aan het team Vastgoedontwikkeling- en beheer. Ook heb je een rol in het langlopende project verduurzaming gemeentelijk vastgoed, en ga je in beperkte mate ondersteunen bij grondzakelijke activiteiten.
Je beheert zelfstandig een aantal contracten van minder complexe onderdelen binnen het vastgoed, en je ondersteunt in de breedte bij het beheer van de verdere vastgoedportefeuille. Je bent daarmee een belangrijke spil in het team, en je werkt veel samen met de interne en externe betrokkenen. Je faciliteert, informeert je collega's proactief en denkt ook mee over hoe het beter kan.
Voorbeelden van jouw werkzaamheden:
- Je beheert het vastgoedregistratiesysteem.
- Je beheert zelfstandig een aantal contracten, bijvoorbeeld voor reclameobjecten en verpachting of verhuur van gronden en/of opstallen.
- Je zorgt voor de financiële administratie van de vastgoedportefeuille en een tijdige facturatie van diverse objecten.
- Je ondersteunt bij het opstellen en controleren van opdrachten en verplichtingen.
- Je levert een bijdrage aan het verbeteren van de financiële beheersing.
- Je ondersteunt bij diverse grondzakelijke activiteiten, zoals de afhandeling van onroerend goed-transacties (bijvoorbeeld voor huren, pachten, tijdelijk beheer) en het versturen en archiveren van stukken en het opvragen van tekeningen en dossierstukken.
'Ik vind dit werk bij Gemeente Amersfoort buitengewoon veelzijdig en boeiend. Je bent verantwoordelijk voor een breed scala aan taken waaronder het beheren van het vastgoedregistratiesysteem, het voeren van financiële administratie, het opstellen en controleren van opdrachten en verplichtingen en het ondersteunen van de vastgoedbeheerders. Die afwisseling maakt het werk uitdagend en interessant!'
- Ann, medewerker vastgoedbeheer
Hier ga je aan de slag
Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 kreeg Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo'n 1.500 collega's zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega's waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.
Met wie werk je samen
Het team Vastgoedontwikkeling- en beheer maakt deel uit van de afdeling Programma's en Projecten (P&P). Het team bestaat uit ca. 23 collega's, elk met hun eigen specialisme: van vastgoed-, en financieel beheer tot grondverwerving en – uitgifte, grondexploitatie en de bijbehorende juridische zaken. Je werkt met collega's van afdelingen die betrokken zijn bij stedelijke (her-) ontwikkelingsprojecten en maatschappelijke doelen, maar ook met externen. Naast de SRO kan het gaan om (markt-)partijen en huurders zoals instellingen, verenigingen of particulieren.
Dit bieden we jou
Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:
- Een salaris van maximaal € 4.752; bruto per maand (schaal 9 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
- Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
- Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
- Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
- Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
- Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.
Dit breng je mee
Voor deze rol is het belangrijk dat je zorgvuldig bent, overzicht houdt en graag samenwerkt met anderen. Je bent communicatief en neemt graag het initiatief. Met jouw ondernemende, commerciële en klantgerichte houding zie je kansen en weet je het beste uit de relatie met anderen te halen. Verder breng je mee:
- Mbo+ werk- en denkniveau, met bij voorkeur een aanvullende functionele opleiding op het gebied van financieel vastgoedbeheer.
- Enkele jaren relevante werkervaring.
Als je meer wilt weten
Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Jolande Mensink, teammanager, via telefoonnummer 06 2758 3126.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Cathy Cats, recruitmentmedewerker, via telefoonnummer 06 4117 4202.
Zo kun je reageren
We horen graag van je! Door op 'Solliciteren' te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.
Je kunt op de vacature reageren tot en met maandag 16 september.
Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids-) beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.