Technisch probleem in productieproces reisdocumenten

Bij de productie van ongeveer 5.000 paspoorten en identiteitskaarten heeft zich een technisch probleem voorgedaan. Reizigers kunnen gewoon op vakantie en bij thuiskomst controleren of vervanging noodzakelijk is.

De reisdocumenten met een mogelijk technisch probleem hebben een serienummer dat eindigt op 03. Wanneer u in de periode van 1 april tot en met 30 juni 2018 een reisdocument heeft ontvangen, krijgt u een brief van de Rijksoverheid.

Zelf controleren

  • Ligt de afgiftedatum van uw paspoort of ID-kaart tussen 1 april tot en met 30 juni 2018?
  • Zo ja: controleer het serienummer. Eindigt dit serienummer op 03?
  • Heeft u een Android telefoon? Download dan de BZK-ID app om uw reisdocument te controleren. Instructie hoe de app werkt vindt u in de brief van de Rijksoverheid.

Heeft u geen Android telefoon of kunt u dit niet zelf controleren?

  • Kom dan langs op het stadhuis bij de afdeling Burgerzaken. Van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur kunt u zonder afspraak uw paspoort of ID-kaart laten checken bij de afdeling Burgerzaken.

Meer informatie op de website van de Rijksoverheid.

Vragen?

Neem contact op met telefoonnummer 0800 020 1046 of stuur een e-mail naar mijnreisdocumenten@rvig.nl.

Twitter en mail

Volg ook @Gem_Amersfoort op Twitter voor het laatste nieuws.

Of neem een abonnement op de nieuwsbrief AmersfoortMail.