Medewerker Kwaliteit Klant Contact Centrum (28 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
10 november 2024

Amersfoort ontwikkelt zich in hoog tempo en bruist van de initiatieven. Doordat onze gemeentelijke organisatie relatief klein is, zijn de lijnen kort, kennen we elkaar en weten we wat er speelt. Samen willen we onze inwoners zo goed mogelijk van dienst zijn. Dichtbij, nieuwsgierig en aanspreekbaar zijn onze kernwaarden. Amersfoort werkt aan één frontoffice op alle kanalen: aan de balie, telefoon en digitaal.

Het Klant Contact Centrum (KCC) is een hecht team met ruim 35 medewerkers. Het is het aanspreekpunt voor iedereen die contact zoekt met de gemeente. Elke dag komen hier via telefoon, e-mail, social media en aan de 2 recepties honderden vragen binnen over verschillende onderwerpen.

Jouw rol

Als medewerker kwaliteit bij het KCC speel je een belangrijke rol in het verbeteren van de dienstverlening voor onze inwoners. Je zorgt ervoor dat het team elke dag optimaal kan functioneren en dat we ons blijven ontwikkelen. Je werkt samen met collega's van verschillende afdelingen en projecten om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen, zowel telefonisch, aan de balie als digitaal. Jij bewaakt het overzicht, stuurt bij waar nodig en biedt ondersteuning bij lastige gesprekken. Je zorgt ervoor dat de juiste informatie op tijd beschikbaar is en dat er altijd snel en accuraat gehandeld kan worden. Daarnaast lever je adviezen over knelpunten en gevoeligheden, omdat je weet wat er speelt in de stad. Je werkzaamheden zijn onder meer: 

  • Verwerken en analyseren van data om de presentaties van het KCC inzichtelijk te maken.
  • Bouwen en onderhouden van dashboards.
  • Opstellen van managementrapportages en adviseren op basis van jouw analyses.
  • Ondersteunen bij capaciteitsplanning en middellange termijn voorspellingen (WFM).
  • Samenwerken met verschillende afdelingen om de dienstverlening continu te verbeteren. 

In deze functie kun je een directe impact maken op de dienstverlening aan inwoners van de stad. Je combineert analyse met praktisch advies en ziet meteen de resultaten van jouw werk terug in de dagelijkse praktijk. Daarbij werk je in een dynamische omgeving waar geen dag hetzelfde is. 

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 krijgt Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo’n 1.500 collega’s zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega’s waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.   

Met wie werk je samen

Jij werkt nauw samen met een divers team van collega's. Binnen het KCC zelf maak je deel uit van een team van vier andere kwaliteitsmedewerkers, waarbij ieder zijn eigen aandachtsgebied heeft. Jullie overleggen regelmatig om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de dienstverlening op elke front wordt bewaakt en verbeterd. Daarnaast werk je samen met collega's van andere vak afdelingen binnen de gemeente. Je hebt veel contact met hen om afspraken te maken over de dienstverlening, informatievoorziening en samenwerking.

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 4.811,- bruto per maand (schaal 9 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof. 

Dit breng je mee

Ben jij iemand met een brede blik, die graag analyseert en verbetert? Voor deze functie zoeken we een nieuwsgierige, proactieve kandidaat die het overzicht houdt en tegelijkertijd oog heeft voor detail. Je weet hoe je processen kunt optimaliseren en werkt graag in een dynamische omgeving. Bij ons is geen dag hetzelfde en je zult actief bijdragen aan verbeteringen binnen het KCC. Jouw belangrijkste drijfveer is het leveren van goede dienstverlening aan inwoners. Verder breng jij mee: 

  • Hbo- werk- en denkniveau.
  • Ervaring met het bouwen en onderhouden van dashboards, om zo de resultaten van het KCC inzichtelijk te maken.
  • Kennis van WFM (Workforce Management Systeem) en ervaring met capaciteitsplanning en voorspellingen.
  • Sterke communicatieve en verbindende vaardigheden. Je denkt vooruit, hebt een heldere visie en kunt die overtuigend overbrengen.
  • Ervaring met het managen van projecten, waarbij je ook weet hoe je processen kunt analyseren en verbeteren.
  • Kennis van gemeentelijke- of overheidsdienstverlening is een pré. 

Als je meer wilt weten

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Sophie Nagtegaal, teammanager KCC, via telefoonnummer 06 4520 0955.

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Jacqueline Meijer, Recruitmentmedewerker, via telefoonnummer 06 5253 5565.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Door op ‘Solliciteren’ te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

Je kunt op de vacature reageren tot en met zondag 10 november 2024. De 1e gesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 19 november 2024.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.