IT-Specialist (32 - 36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
21 juli 2024

Jij houdt van IT-uitdagingen die je met een ‘can do’  mentaliteit aanpakt. In Amersfoort maken we stappen met meer in regie gaan werken. Binnen de afdeling Informatievoorziening vergroten we zo ons onze implementatiekracht: op weg naar een nieuw Huis voor de stad Als IT-Specialist betekent het dat je zowel technisch inhoudelijk werk doet als dat je regie houdt op de aan ons geleverde storage en networking. Kom bij ons team - we kijken uit naar de samenwerking. 

Jouw rol 

Als IT specialist ben je verantwoordelijk voor het waarborgen van de continuïteit van onze technische IV voorzieningen. Daar hoort ook het onderhoud van die voorzieningen bij en het ondersteunen van collega’sJouw rol is zowel technisch inhoudelijk als datregie houdend’ op de dienstverlening van onze ketenpartners. Denk bijvoorbeeld aan de storage en networking die voor ons worden verzorgd: werkzaamheden die daarbij komen kijken pak jij op. Met je team ben je onderdeel van het project nieuwe zaaksysteem van XXLNC. Meer specifieke werkzaamheden zijn:  

  • proactief beheer van onze technische IV voorzieningen op het gebied van o.a. performance, beschikbaarheid, veiligheid,  
  • het analyseren van storingen: het opsporen en oplossen van de oorzaak 
  • procedures opstellen voor het onderhoud en het (versie) beheer van de technische IV componenten 
  • instructies/handleidingen maken en bijhouden; 
  • het installeren en beheren van aan het zaaksysteem gerelateerde technische- en of integratie componenten 
  • het inrichten van test- en/of productieomgevingen en de uitvoering van versie- en configuratiebeheer, 
  • beheer- en acceptatiecriteria opstellen en ze bij nieuwe technische IV componenten ook bewaken, 
  • het naar behoefte informeren van je collega’s over de continuïteit en knelpunten in de technische IV componenten, 
  • zorg dragen voor documentatie en borging van softwarecode, versies en procedures.   

Hier ga je aan de slag 

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 krijgt Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo’n 1.500 collega’s zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega’s waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.     

Met wie werk je samen 

Je maakt onderdeel uit van het team Technologie & Services van de afdeling Informatievoorziening. Je ontvangt functionele aansturing van de product owner van het opgaveteam Zaakgericht werken en E-formulieren. Het team bestaat uit een IT specialist, een informatiemanager en een informatieadviseur, meerdere functioneel beheerders en een scrum master die het team ondersteunt. Samen dragen jullie de verantwoordelijkheid voor de digitale ondersteuning en vernieuwing van proces- en zaakgericht werken voor de hele organisatie. Dat gaat dus om de manier waarop we in de hele organisatie digitaal met elkaar samenwerken. Die samenwerking kenmerkt zich als professioneel en informeel.  

Dit bieden we jou 

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op: 

  • Een salaris van maximaal € 5.247,- bruto per maand (schaal 10 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek. Op basis van wat je meebrengt bepalen we de zwaarte van de functie en het salaris dat daarbij past. 
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen. 
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract. 
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.  
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.  
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling. 
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden. 
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof. 

Dit breng je mee 

Jij houdt van IT-uitdagingen die je met een ‘gaat lukken’ mentaliteit aanpakt. Je bent sterk in het maken van analyses en weet problemen (evt. op een creatieve manier) op te lossen. Gezien de contacten in- en extern ben je sociaal vaardig. Je kan goed samenwerken en leveranciers aansturen. 
Verder vragen we: 

  • hbo werk- en denkniveau aangevuld met een brede kennis op gebied van informatietechnologie, diverse platformen, databases en middleware, 
  • het is een pré als je kennis hebt van zaaksystemen, MS SQL, KOFAX, MS Sharepoint365, Webforms, Azure, Office 365, 
  • het is ook een pré als je ervaring hebt met het werken voor een overheidsorganisatie en...  
  • bekend bent met de Scrum/Agile methodiek of het werken in een ontwikkelteam. 
  • goede beheersing van de Nederlandse taal is voor deze functie echt belangrijk.  

Als je meer wilt weten 

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met George Schippers, Teammanager, via telefoonnummer 06 2826 4769. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Jacqueline Meijer, Recruitmentmedewerker, via telefoonnummer 06 5253 5565.  

Zo kun je reageren 

We horen graag van je! Door op ‘Solliciteren’ te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.  

Je kunt op de vacature reageren tot en met zondag 22 juli 2024. 

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan­­­­ kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.