Gebiedsmanager (32-36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
25 augustus 2024

Samen met collega's, de stad en het bestuur werk je aan een prettige leefomgeving. Als gebiedsmanager weet je wat er speelt in 'jouw' gebieden op de thema's fysiek, sociaal en veilig. Je staat met één been in de gemeentelijke organisatie en met het andere in jouw wijken en buurten. Je agendeert vragen en opgaven vanuit de gebieden richting onze organisatie. Je verbindt de diversiteit aan thema's met een focus op leefbaarheid.

Jouw rol

Je werkt aan urgente en integrale vragen in de wijken. Vaak zijn die vragen breder dan het werkterrein van één afdeling of partner. Je maakt de vertaling naar de relevante afdelingen en partners en betrekt ze om de vragen samen op te pakken. Het werk raakt verschillende thema's en is heel afwisselend.

Denk bijvoorbeeld aan het geven van een impuls aan een klein buurtwinkelcentrum om verval te voorkomen. Of aan het in beeld brengen van de kansen en risico's rondom een prettige jaarwisseling. In het ene project ben je betrokken bij een herinrichting van de openbare ruimte rondom het vergroten van de leefbaarheid. In een ander project heb je een trekkersrol bij de aanpak van de leefbaarheid rondom een wooncomplex.

In jouw rol:

  • Beoordeel je signalen van inwoners en ondernemers en bekijk je welke acties nodig zijn.
  • Stuur je op dat wat nodig is en coördineer je een kernteam met frontlijnwerkers, politie en maatschappelijke organisaties en collega's van verschillende afdelingen.
  • Ben je verantwoordelijk voor het opstellen, realiseren en actualiseren van een gebiedsplan met een focus op de middellange termijn.
  • Agendeer je belangrijke vragen en onderwerpen uit jouw gebied binnen de organisatie en bij externe partners.
  • Prioriteer je de belangrijkste thema's in je gebied. Vervolgens formuleer je processen en projecten om deze thema's vanuit samenwerking aan te pakken.

Natuurlijk heb je te maken met conflicterende belangen. Wanneer je er met elkaar niet uit komt, weet je met je manager de stakeholders te benaderen om afwegingen te maken en tot besluiten te komen.
Vanuit het gebiedsplan:

  • Breng je verschillende beleidsopgaven in het gebied voor de middellange termijn in beeld.
  • Koppel je deze aan wensen, knelpunten en behoeften vanuit het gebied.
  • Stel je prioriteiten om gezamenlijke focus voor het gebied aan te brengen.
  • Vertaal je dit naar processen en projecten om hier vooruitgang in te boeken.
  • Bewaak je de uitvoering en toets je resultaten.
  • Evalueer je voortgang om zo tot een aanscherping en actualisatie van het gebiedsplan te komen.
  • Stem je gedurende dit proces af met je wijkwethouder.

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 leverde dat ons zelfs de internationale titel European City of the Year op. Zo'n 1.500 collega's zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega's waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.

Met wie werk je samen

Je thuisbasis is de afdeling Leefomgeving. Dit is de afdeling die verantwoordelijk is voor beheer, onderhoud en herontwikkeling van de bestaande stad. Ook gebiedsgericht werken, archeologie en het crematorium en de begraafplaatsen maken onderdeel uit van deze afdeling van in totaal circa 120 collega's. We zijn aanpakkers, gericht op resultaat en met liefde voor ons vakgebied.

Binnen jouw gebied ben jij het middelpunt van de samenwerking. Je werkt samen met collega's van verschillende afdelingen en met externe partners.

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 6.777,- bruto per maand (schaal 12 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.

Dit breng je mee

  • Enthousiasme voor en ruime ervaring met werken in wijken en ervaring met het werken binnen de dynamiek van de wijk en buiten op straat.
  • Je kunt processen vormgeven, doelgericht sturen en verschillende invalshoeken samenbrengen.
  • Je denkt analytisch en handelt strategisch en kunt makkelijk schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch.
  • Je bent slagvaardig en weet goed te relativeren.
  • Academisch denk- en werkniveau.
  • Lef om initiatieven te nemen.
  • Zeer goede sociale vaardigheden; verbindend en flexibel.
  • Een goed ontwikkelde bestuurlijke sensitiviteit.

Pas je niet 100% in het profiel, maar ben jij denk je toch de juiste kandidaat? Solliciteer dan wel en laat ons weten waarom je enthousiast bent en wat jouw meerwaarde is.

Als je meer wilt weten

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Eric van Duijn, Teammanager Leefomgeving via telefoonnummer 06 5253 5773

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Cathy Cats, Recruitmentmedewerker, telefoonnummer  06 4117 4202.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Door op 'Solliciteren' te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

Je kunt op de vacature reageren tot en met zondag 25 augustus. Graag informeren wij je dat de sluitingsdatum van deze vacature vanwege de vakantieperiode wat langer duurt. Wij zullen echter gedurende deze periode de ontvangen sollicitaties zorgvuldig blijven monitoren.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.