Functioneel Beheerder Fysiek Domein (32 - 36 uur)
Koersvaste uitvoerder tussen leverancier en afnemer
Werken bij gemeente Amersfoort
Amersfoort – een stad met ruim 160.000 inwoners – ontwikkelt zich in hoog tempo. We koesteren wat van waarde is en vernieuwen volop. De gemeentelijke organisatie beweegt daarin mee. Zo hebben we als gemeente flinke ambities op het terrein van informatievoorziening (IV). Reden om een nieuwe weg in te slaan met de afdeling IV. De afdeling Informatievoorziening is integraal verantwoordelijk voor alles wat met informatie en systemen te maken heeft, van papier tot data, van beheer tot innovatie. Wij zorgen voor richting en ondersteuning van de digitale transformatie van Gemeente Amersfoort. Ben jij de functioneel beheerder die meewerkt aan een robuuste basis en doorontwikkeling?
De baan
In deze functie houdt je je bezig met het efficiënt beheren van één of meerdere informatiesystemen. Denk hierbij aan een juiste inrichting van het systeem, gebruikersondersteuning, opstellen van testplannen en toetsen van de systemen op beveiligingsbeleid. Je werkt samen met beleidsmakers, informatiemanagers en informatieadviseurs. Verder bestaan je werkzaamheden onder andere uit:
- Het eerste aanspreekpunt zijn voor onze business, de (externe) IT-partners en collega’s binnen IV;
- Beheren van de applicatie, documentatie en deze actueel houden. Hierbij stel je ook rapportages op richting het management;
- Regie voeren op kwaliteit van gegevens van één of meerdere basisregistraties en kernregistraties;
- Signaleren en analyseren van ontwikkelingen en wijzigingen van en in informatiesystemen en het doen van voorstellen voor verbetering en vernieuwing op functioneel gebied;
- Weten wat er binnen jouw vakgebied speelt en gebruikers en management hiervan op de hoogte houden;
- Als projectmedewerker actief deelnemen in een multidisciplinair project(team) en waardeketen;
- Aanspreekpunt zijn voor leveranciers met betrekking tot serviceverzoeken, incidenten en kleinschalige wijzigingen.
Wat we van je vragen
- Als functioneel beheerder verrijk je je team en de organisatie met de volgende kennis en/of ervaring;
- Hbo werk- en denkniveau door opleiding en/of ervaring verkregen;
- Minimaal 2 jaar ervaring als functioneel beheer bij voorkeur op het gebied van VTH, zoals de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (WABO), de nieuwe omgevingswet (OW) en de wet kwaliteitsborging bouw (WKB);
- Kennis van de basisregistraties zoals BRP en BAG;
- Kennis van databases, zoals Oracle en SQL;
- Kennis ervaring met DWH-oplossingen zoals PowerBI, Cognos;
- Bekend met Scrum/Agile methodes;
- Bekend met StUF berichtenstandaard;
- Kennis van BiSL en ITIL.
Daarnaast ben je niet alleen een (technisch) expert in je vakgebied, maar excelleer je ook in je soft-skills en heb je hierin ook ervaring opgedaan met de business. Je bent:
- Leergierig
- Accuraat
- Analytisch vermogen
- Proactief
- Klantgericht
- Communicatief
- Creatief en oplossingsgericht
- Teamplayer
Dit kunnen we je bieden
Gemeente Amersfoort biedt ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeert in je groei. We bieden verantwoordelijk en maatschappelijk relevant werk in een informele professionele organisatie die veel vraagt, maar ook veel mogelijk maakt. Je salaris bedraagt maximaal € 5.009,- bruto (schaal 10) per maand bij een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je maandelijks een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij je persoonlijke wensen. Amersfoort heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden en ouderschapsverlof (50% doorbetaald).
Werken vanuit huis is onderdeel van onze werkplek, wel verwachten we je minimaal 2 tot 3 dagen per week op het stadhuis. Het stadhuis van Amersfoort staat vlakbij de prachtige middeleeuwse binnenstad en is goed bereikbaar.
Hier kom je te werken
Je maakt onderdeel uit van het team Business- en Informatiemanagement van de afdeling informatievoorziening en werkt in het team Geo-Fysiek domein. Het team bestaat uit informatiemanagers, informatieadviseurs en functioneel beheerders en werkt via Scrum en Agile principes. Je ontvangt functionele aansturing van de product owner. Als team ben je samen verantwoordelijk voor de digitale ondersteuning en vernieuwing binnen het Fysiek domein. Het Fysiek domein bestaat uit de teams Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH), Stedelijke Ontwikkeling, Leefomgeving (onder andere Beheer Openbare Ruimte) en Woon- en werkklimaat.
Als je meer wilt weten
Neem contact op met Wiene Franken, Functioneel Beheerder Fysiek Domein, telefoon 06 1858 0855. Met vragen over de procedure kun je contact opnemen met Jacqueline Meijer, Recruitment medewerker, telefoon 06 5253 5565.
Zo kun je reageren
Door op 'Solliciteren' te klikken kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven. Solliciteer ook als je alleen kennis wilt maken.
Voor deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven. Daarbij hebben interne kandidaten een voorrangspositie.
De eerste gesprekken voor de externe kandidaten vinden plaats op woensdag 30 augustus 2023.
Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. Onze kwaliteiten vasthouden en versterken, daar zetten we ons samen voor in. We zijn blij dat iedereen uniek is en zijn nieuwsgierig naar jouw talent.