Casemanager(s) omgevingswet (28 – 36 uur)
Als Casemanager bij Gemeente Amersfoort ben je contactpersoon voor jouw deel van de inwoners en ondernemers die vergunningen aanvragen. Amersfoort is volop in ontwikkeling. De stad biedt met haar monumentale binnenstad en uiteenlopende nieuwbouw een mooi en afwisselend werkpakket. Groei mee met de stad! In het team helpen we elkaar en de aanvragers verder.
Jouw rol
Draag bij aan een stad waarin het prettig wonen, werken en ontspannen is. Als casemanager omgevingswet heb je indirect impact op de leefomgeving van Amersfoorters. Je hebt te maken met alles wat zich bouwkundig kan voordoen: van toegankelijk bouwen en verbouwen, een groene omgeving voor mens en dier, water, historisch erfgoed, brandveiligheid en veel meer. De veelzijdigheid van Amersfoort komt terug in jouw werk.
Jouw taken en verantwoordelijkheden:
- Als casemanager omgevingswet verwerk je de vergunningsaanvragen.
- Je controleert of inhoud, berekeningen en in- en externe adviezen/adviesrapporten van aanvragen kloppen en voldoen aan de eisen. Waar nodig schakel je in- of externe specialisten in.
- Je coördineert en bewaakt de voortgang van aanvragen.
- Je toetst wat mag en kijkt wat mogelijk is; of het nu gaat om het Omgevingsplan, het Bouwbesluit Leefomgeving of Welstandseisen.
- Veel van je werk doe je in onze CLO (Centric Leefomgeving) applicatie. In dit systeem werken collega's dwars door verschillende afdelingen en projecten samen voor dezelfde aanvraag.
Dit breng je mee
Eisen:
- Een relevante bouwkundige opleiding bv ABW 1 of studerend daarvoor.
- Actuele kennis van de wet- en regelgeving en de bereidheid om dit op peil te brengen of houden.
- Resultaatgerichte houding en communicatief vaardig.
Verder zoeken we iemand met:
- zorgvuldig/kritisch (zowel in denken als in acties, geen "doorgeefluik")
- overzicht op de inhoud (technisch en op het procesverloop)
- inlevingsvermogen m.b.t. belangen van de initiatiefnemer.
- creatief en oplossingsgericht.
Hier ga je werken
Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 kreeg Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo'n 1.500 collega's zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega's waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Je krijgt alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.
Als casemanager omgevingswet kom je bij de afdeling Vergunningen Toezicht ten Handhaving, in team vergunningen. Je werk in het team met de andere casemanagers samen met een constructeur en bouwinspecteur(s) en adviseurs ruimtelijke ordening van het gebied.
Dit bieden we jou
Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:
- Een salaris van maximaal € 4.811,- bruto per maand (schaal 9 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
- Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
- Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
- Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
- Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof
Als je meer wilt weten
Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Johan Weijman, Teammanager VTH via telefoonnummer 033 469 4505 of 06 4601 6353.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Cathy Cats recruitmentmedewerker, via telefoonnummer 06 4117 4202.
Zo kun je reageren
We horen graag van je! Door op 'Solliciteren' te klikken, kun je op deze vacature reageren.
Je kunt op de vacature reageren tot en met dinsdag 11 februari.
Voor deze vacature vragen we je in plaats van een motivatiebrief een aantal vragen te beantwoorden. We stellen alle kandidaten dezelfde vragen. Zo krijgen we zo objectief mogelijk zicht op de mate waarin je aan relevante competenties voldoet. Besteed voldoende aandacht aan het invullen: dit is belangrijke informatie waar we je in deze ronde op beoordelen. Daarnaast ontvangen we voor deze vacature graag je cv: ook deze nemen we mee in de beoordeling. Op de pagina solliciteren bij Gemeente Amersfoort lees je meer over het beantwoorden van de vragen en het voorbereiden van je sollicitatie.
Gebruik per antwoord maximaal 200 woorden.
Vraag 1. Je hebt een advies vanuit de gemeente gedeeld met een vergunningsaanvrager/gemachtigde, deze neemt contact op omdat hij het niet eens is met het advies of het niet snapt. Wat doe je in deze situatie?
Vraag 2. Je merkt op dat een uitvraag voor een advies onbedoeld niet is opgenomen op de agenda van de welstand, de behandeltermijn loopt op zijn einde, welke stappen onderneem je?
Vraag 3. Geef een praktijkvoorbeeld waarin jou communicatieve vaardigheden goed naar voren komen.
Vraag 4. Het blijkt dat jij een fout hebt gemaakt waardoor een vergunningsaanvrager onbedoeld is benadeeld, hoe ga je hiermee om?
Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We bieden een werkomgeving waarbij je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen. Lees meer over jezelf zijn bij Gemeente Amersfoort.