Als u niet tevreden bent over het handelen van de gemeente of het Wijkteam, kunt u een klacht indienen.
U kunt een klacht indienen over:
- de manier waarop de gemeente u heeft geholpen
- een late of langzame afhandeling van brieven of vragen
- het krijgen van te weinig, verkeerde of onduidelijke informatie
- de persoonlijke behandeling door ambtenaren of bestuurders
- de persoonlijke behandeling door medewerkers van het Wijkteam
Als u een klacht heeft over de gemeente of het Wijkteam, vragen we u om dat eerst met ons te bespreken. Vaak lost een gesprek de onvrede op. Als dat niet zo is, kunt u een klacht indienen.
Digitaal
Brief sturen
U kunt uw klacht ook per brief sturen. In uw brief schrijft u:
- uw naam, adres, telefoonnummer en bij voorkeur uw e-mailadres
- de datum
- waar de klacht over gaat
- uw handtekening
Stuur uw brief naar:
Gemeente Amersfoort
Postbus 4000
3800 EA Amersfoort
Bellen
Behandeling van uw klacht
- U krijgt binnen 14 dagen een reactie.
- Wij bespreken de klacht met u en bedenken eventueel samen een oplossing.
- U krijgt bericht over hoe, wat en wanneer wij beslissen.
U hoeft lastige gesprekken niet alleen te voeren. Soms kan het prettig zijn als iemand met u meegaat. U kunt hiervoor een familielid, vriend of buur vragen. Twee weten meer dan één. Weet u zelf niemand uit uw omgeving die met u mee kan naar een gesprek? Dan kan een maatschappelijk dienstverlener van Indebuurt033 met u mee. Dit heet cliëntondersteuning en is gratis. Neem contact op met Indebuurt033 via info@indebuurt033.nl, via 033 204 8677 of loop binnen bij de informatiewinkel in uw buurt.
Als u een klacht heeft op het gebied van jeugdhulp dan kunt u hulp krijgen van een vertrouwenspersoon van de stichting Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). Deze hulp is gratis en onafhankelijk. Kijk daarvoor op de website van AKJ of bel 088 555 1000.
Bent u niet tevreden met de beslissing van de gemeente of de Regionale klachtencommissie Jeugd Eemland? U kunt dan terecht bij de Nationale Ombudsman.