Visuele stijl Hoefkwartier

Het Hoefkwartier wordt een nieuwe stadswijk. Bij een nieuwe wijk hoort een nieuwe profilering, een nieuwe naam en een eigen visuele stijl. Hieronder kunt u zien hoe partijen in het gebied zijn gekomen tot de nieuwe naam Hoefkwartier en de nieuwe visuele stijl. U kunt ook gebruikmaken van de nieuwe visuele stijl.

Projectontwikkelaars, eigenaren van panden, (toekomstige) bewoners en gebruikers van het gebied dat u kende als de Hoef West hebben behoefte aan (sfeer)beeld bij de toekomstige wijk. Beeld dat zij kunnen gebruiken op hun websites, in nieuwsbrieven, in folders e.d.

Afgevaardigden van deze verschillende doelgroepen hebben nagedacht over de positionering van de Hoef West, een bedrijventerrein dat verandert in een woon- werk en leerwijk. Gezamenlijk zijn ze gekomen tot drie belangrijke kenmerken van de nieuwe wijk: stedelijke allure, korte lijnen en beweging. Deze kenmerken moeten terugkomen in het beeld.

Stedelijke allure
Met 2.500 nieuwe woningen, 5.000 arbeidsplaatsen en ruimte voor onderwijs krijgt het gebied een fraaie, stedelijke uitstraling, met veel appartementen in midden- en hoogbouw. Voor jongeren, ouderen, starters en voor gezinnen. Een levendige wijk, overdag en 's avonds.

Korte lijnen- alles dichtbij
In 7 minuten fietsen zit je middenin het centrum. Met het NS-station pal naast de deur ben je in 50 minuten op Schiphol. En met de auto ben je in een mum van tijd op de A1 of A28.

Beweging
Het gebied verandert de komende jaren, maar ook na de transformatie blijft het een dynamisch gebied. Met ruimte voor een gezonde levensstijl, met voorzieningen voor sport en spel. En ook voor innovatieve initiatieven van ondernemers.

Visuele stijl en nieuwe naam: Hoefkwartier

Bovenstaande drie kenmerken moesten terugkomen in een visuele stijl voor de wijk. Er zijn twee verschillende uitwerkingen gemaakt. Tot en met 20 april 2020 kon iedereen laten weten wat hij ervan vond en welke stijl zijn voorkeur had.

Ook is er nagedacht over een nieuwe naam voor de wijk. Hoef is een bekende naam die waarde heeft en die we willen behouden. Omdat de associatie verschuift naar een veelzijdige wijk, is een voorstel gedaan om ‘kwartier’ toe te voegen, zoals in andere wijken in Amersfoort. Het wordt dan Hoefkwartier. Ook op deze naam kon iedereen tot 20 april 2020 reageren. 

Dit is het resultaat:

U kunt gebruikmaken van het logo

Het logo en de elementen van de visuele stijl zijn voor u beschikbaar. Met elkaar kunnen we de nieuwe identiteit van het Hoefkwartier gaan uitdragen. Wilt u gebruikmaken van het logo? Mail ons dan via: hoefkwartier@amersfoort.nl.

Gebruikmaken van het logo?

Het logo en de elementen van de visuele stijl zijn voor u beschikbaar. Met elkaar kunnen we de nieuwe identiteit van het Hoefkwartier gaan uitdragen. Wilt u gebruikmaken van het logo? Mail ons dan via: hoefkwartier@amersfoort.nl.