Toegankelijke informatie en dienstverlening

Wij zetten ons in om onze informatie en dienstverlening continue te verbeteren.

Toegankelijke informatie en dienstverlening
  • Het vereenvoudigen van processen
  • Bewustzijn binnen de gemeente vergroten
  • Begrijpelijk communiceren
  • De tijd nemen voor onze bewoners
  • Persoonlijke ontmoetingen
  • Betrekken van ervaringsdeskundigen
  • Ondersteuning bieden waar nodig
  • Toegankelijkheid van onze website

Wensen en ideeën

U kunt uw wensen en ideeën ook melden bij het SignaleringsTeam (STA) Amersfoort en Adviesraad Sociaal Domein (ASD).

Doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking kunnen sinds 1 december 2020 contact leggen met ons Klant Contact Centrum (KCC) door middel van Teletolk. Hierdoor kan ook in gebarentaal gecommuniceerd worden met de gemeente.
Gebruikers kunnen via een knop op onze website in contact komen met een tolk en kiezen of ze via tekst of beeld (met gebarentaal) willen bellen. Zodra iemand van de gemeente opneemt, wordt een medewerker van Teletolk aan het gesprek toegevoegd. Deze dienst maakt het voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakgebrek mogelijk om te telefoneren met de gemeente.

Callcenter Teletolk

Via een knop op de website van de gemeente worden ze in contact gebracht met een schrijf- of gebarentolk in het callcenter van Teletolk in Bilthoven. De medewerker van Teletolk vertaalt alles naar gesproken taal voor de medewerker van de gemeente en alles wat deze medewerker zegt, wordt weer vertaald in gebarentaal of tekst voor degene die Teletolk heeft ingeschakeld. De dienst is kosteloos voor gebruikers.

U kunt in het stadhuis alleen pinnen. Is dat voor u niet mogelijk, bel dan 14033. Dan zoeken we samen met u naar een passende betaalwijze. Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk om vooraf geld over te maken.

De gemeente Amersfoort vindt het belangrijk dat iedereen overal zelfstandig aan kan meedoen. U kunt ook onderwerpen aandragen of uw mening geven. Ook als het om beleid gaat. Samen maken we de stad toegankelijk en gastvrij. Wij vinden het belangrijk dat u aansluit bij bewonersbijeenkomsten. Als uw straat bijvoorbeeld opnieuw wordt ingericht, de speeltuin wordt aangepast of er komen ondergrondse containers dan worden dit soort bijeenkomsten vaak georganiseerd. Kunt u er niet bij zijn, maar heeft u wel tips? Vraag dan via het telefoonnummer 14033 naar de projectleider en geef uw tips door. Uitgebreide informatie hierover staat op de pagina Uw invloed.