Handhaver openbare ruimte (BOA)

Dienstverlenende toezichthouder voor een veilige en leefbare wijk

Waar ga je werken?

Amersfoort (155.000 inwoners) ontwikkelt zich in hoog tempo en bruist van de initiatieven. Onze stad heeft regionaal een belangrijke uitgaansfunctie door veel uitgangsgelegenheden en evenementen. De gemeente zet zich samen met inwoners en ondernemers in om een fijne en veilige stad te zijn. Bij de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) werken circa 25 handhavers. Zij zijn onze ogen en oren in de stad en zetten zich wijkgericht in voor een veilige en prettige leefomgeving.

Wat ga je doen?

Als handhaver werk je in een flexibel en relatief jong team van handhavers. Je houdt tijdens wisselende diensten in duo’s toezicht in een wijk. Je zorgt voor een sterke verbinding met interne en externe partners. Samen met je collega casemanager en de bouwinspecteur van het gebied werk je aan de veiligheid en leefbaarheid. Je hebt veel contact met inwoners en ondernemers en hebt een signalerende rol. Bij overlast of kleine ergernissen weet je op de juiste manier te handelen. Je ziet erop toe dat wetgeving (waaronder de Wegenverkeerswet, APV en Afvalstoffenverordening) in de openbare ruimte wordt nageleefd. Ook ga je aan de slag met meldingen of klachten die bij de gemeente binnenkomen. Waar nodig schakel je andere instanties in. Het delen van informatie met collega’s en externe partners is een belangrijk onderdeel van deze functie.

      Wat vragen wij van je?

      Wij zoeken een handhaver met enkele jaren werkervaring. Je hebt minimaal mbo-niveau, kennis van wet- en regelgeving voor de openbare ruimte en een geldig BOA en RTGB-3 certificaat. Het is een extra pluspunt als je ervaring hebt als handhaver met werken in de horeca en als je beschikt over het certificaat Drank en Horeca (of je bent bereid dit te halen).

      Je kunt mensen inschatten, je in hen verplaatsen en overziet situaties. Je voelt je verantwoordelijk en neemt de regie, vanuit een praktische en dienstverlenende instelling. Een waarschuwend gesprek voeren kun je net zo gemakkelijk als het uitvoeren van lik-op-stukbeleid. Je kunt helder uitleg geven om begrip te kweken en schrikt niet van weerstand bij inwoners. Je werkt actief samen binnen het team en helpt bij te dragen aan het realiseren van de doelstellingen van de gemeente.

        Wat bieden wij je?

        Een afwisselende en altijd verrassende functie waarin je veel naar eigen inzicht handelt. Voor een ervaren handhaver kunnen wij het perspectief bieden om wijkverantwoordelijke te worden, bijvoorbeeld van de binnenstad. Het salaris van een handhaver bedraagt maximaal € 2.986,- bruto per maand (schaal 7) bij een 36-urige werkweek, plus onregelmatigheidstoeslag. Daarnaast ontvang je maandelijks een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je vrij kunt besteden aan beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen. Amersfoort heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden en ouderschapsverlof (50% doorbetaald) en een uitstekende pensioenregeling.

        Hoe kun je reageren?

        Wij ontvangen je sollicitatie graag digitaal. Je kunt solliciteren door via onderstaande knop je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae te versturen. 

        Vragen?

        Met vragen over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met teammanager Ernst-Jan Scheffer, telefoon (033) 469 5775 Heb je vragen over de procedure? Bel dan met HR-medewerker Jacqueline Hakstege, telefoon (033) 469 4498.

        SOLLICITEREN


        De reactietermijn sluit op woensdag 25 september.

        Voor deze functie wordt gelijktijdig intern, regionaal en extern geworven, waarbij eerst voor interne en daarna voor regionale kandidaten een voorrangspositie geldt..Amersfoort wil een diverse organisatie zijn, dus het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft en van wie je houdt. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor de stad.

        Praktisch

        32-36 uur

        Schaal 7 (max € 2.986,- per maand)

        Vragen over de functie?

        Ernst-Jan Scheffer, teammanager, telefoon: (033) 469 5775.

        Vragen over de procedure?

        Jacqueline Hakstege, HR-medewerker, telefoon: (033) 469 4498.

        SOLLICITEREN

        De reactietermijn sluit op woensdag 25 september 2019.

        Collega's aan het woord

        Jessica is coördinator van Handhaving. Bekijk haar portretvideo op de pagina: Collega's aan het woord