Beleidsregisseur Preventie & Toegang (32-36 uur) voor 2 jaar
Voor het sociaal domein zijn we op zoek naar een collega die het opgaveteam Preventie & Toegang komt versterken. Je werkt in het opgaveteam Preventie en Toegang aan een meer inclusieve stad. Het beleid en leidende principes daarvoor zijn vastgelegd in het beleidskader inclusieve stad.
Jouw rol
Samen met je collega's ontwikkel je beleid en vertaal je dit naar concrete acties. Je werkt nauw samen met partners, inwoners en collega's binnen de gemeente. Vooral de samenwerking en het onderhouden van netwerken zijn belangrijke taken:
- Je hebt direct contact met externe organisaties en bent op de hoogte van relevante ontwikkelingen.
- Naast het maken van afspraken, evalueer je beleid en adviseer je de wethouder en het college van B&W.
- Je zet netwerken op en onderhoudt relaties.
- Waar nodig ga je in gesprek met stakeholders om samen een koers te bepalen.
- Je werkt samen met partners en durft moeilijke vragen te stellen en lastige boodschappen te brengen.
Binnen het team bepalen we samen de prioriteiten; we werken niet vanuit vaste takenpakketten, behalve voor de accounts die bij vaste collega's liggen. De focus in jouw werk ligt in ieder geval op het vormgeven en uitvoeren van de visie op de nieuwe regeling Sociaal Beheer Wijkontmoetingsplekken.
Jouw werkweek
Op maandag bespreek je met een buurtnetwerker en een initiatiefnemer de voortgang van een wijkontmoetingsplek. Maandag en dinsdag voer je gesprekken en controleer je of de uitkomsten overeenkomen met de vastgestelde regeling. Je merkt dat de regeling in de praktijk anders werkt en gaat dit verbeteren. Op woensdag werk je aan de visie voor jongerenontmoetingsplekken en bezoek je een andere gemeente. Donderdag organiseer je een werksessie om ideeën over jongerenplekken te bespreken en schrijf je een voorstel voor het College. Vrijdag verwerk je de resultaten van de sessie en overleg je met collega's over de volgende stappen. Je beantwoordt ook een dringende vraag van een raadslid. Dit alles wissel je af met dagstarten en interne overleggen met collega's. Een diverse werkweek vol beleidsontwikkeling, netwerken en praktijkgerichte oplossingen.
Hier ga je aan de slag
Amersfoort is een groeiende stad met ruim 160.000 inwoners, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 levert dat ons zelfs de internationale titel European City of the Year op. Zo'n 1.500 collega's zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega's waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.
Onze ambitie voor de komende jaren is het bouwen van een sterke sociale basis met effectieve preventieve ondersteuning. We werken wijkgericht en laten ons leiden door data en impact. In ons team beheren we onder andere de accounts van de Sociale Wijkteams Amersfoort, Indebuurt033, Huisartsen Eemland en wijkontmoetingsplekken. Ons uitgangspunt is altijd de leefwereld van de inwoners.
Met wie werk je samen
Je gaat werken bij het opgaveteam Preventie en Toegang, één van de zelforganiserende teams van de afdeling Samen Leven. De afdeling Samen Leven is de beleids- en regieafdeling in het sociaal domein van Gemeente Amersfoort. Je werkt in partnerschap met de interne collega's en onze partners in de stad. Wanneer het vraagstuk erom vraagt, werk je ook samen met de collega's van de regiogemeenten.
Dit bieden we jou
Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:
- Een salaris van maximaal € 5.997; bruto per maand (schaal 11 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
- Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
- Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
- Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
- Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.
Dit breng je mee
- Je denkt en werkt op academisch niveau, bent no-nonsense, kritisch, professioneel, proactief en betrokken. Affiniteit met welzijnswerk en/of specifiek 'ontmoetingsplekken' is gewenst.
- Je bent minimaal 32 uur beschikbaar.
- Voor deze functie is het belangrijk dat je strategische, politiek gevoelige vraagstukken aan kunt pakken en makkelijk schakelt.
- Eerder gewerkt hebben in een gemeentelijke organisatie is een pré.
- Verder heb je een brede maatschappelijke blik en benut je de dwarsverbanden met andere beleidsterreinen optimaal.
- Als je ervaring hebt met agile werken is dat mooi meegenomen.
Als je meer wilt weten
Voor vragen over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Sander Tjeerds, senior beleidsregisseur in het team Preventie & Toegang, via telefoonnummer 06 5544 0477 of Carole Sombroek, teammanager Samen Leven, via telefoonnummer 06 5310 5529.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Martine Jonkers, recruitmentmedewerker via 06 3931 9398.
Zo kun je reageren
We horen graag van je! Door op 'Solliciteren' te klikken, kun je ons je contactgegevens en curriculum vitae doorgeven. We vragen je onderstaande vragen te beantwoorden in plaats van een motivatiebrief te schrijven. Gebruik per antwoord 200-300 woorden.
- Als beleidsregisseur zal je te maken krijgen met verschillende belangen in de stad. Kun je met een voorbeeld uit je werksituatie aangeven hoe je hiermee om gaat en verbindingen legt?
- We werken voor onze inwoners. De ambitie van college, Raad en de afdeling is hoog. We zijn gedreven en werken hard. Helaas kunnen we niet alles oppakken en met dezelfde intensiteit. Dat is ook niet altijd nodig. Kun je aangeven hoe jij komt tot het stellen van prioriteiten in je werk?
- Waaruit blijkt je affiniteit met welzijnswerk en 'ontmoeting'. Kun je dit toelichten?
- Het werk is interessant en je kunt je ideeën kwijt. Daarnaast moeten er ook zaken 'afgemaakt' worden. Kun je een voorbeeld geven dat je (ook) een 'afmaker' bent.
Je kunt op de vacature reageren tot en met maandag 16 september. De eerste gesprekken zijn gepland op woensdag 25 september.
Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.