Betalingsregeling voor gemeentelijke belastingen

Wanneer u moeite heeft de gemeentelijke belasting(en) op tijd te betalen, kunt u kiezen voor betaling via automatische incasso. U betaalt de belastingen 2018 dan in tien termijnen in plaats van in twee. Heeft u nog openstaande bedragen over voorgaande jaren en u wilt dit in termijnen betalen, tref dan een betalingsregeling met de gemeente. Een regeling kan via de website met uw DigiD worden aangevraagd. Ook kunt u terecht bij de balie van het stadhuis.

Betalingsregeling voor gemeentelijke belastingen

 

Voor dit formulier heeft u DigiD nodig.

Eerste aanbetaling via iDEAL

Bij uw aanvraag vraagt de gemeente u om direct een eerste aanbetaling te doen via iDEAL. U krijgt daarna een e-mail met de bevestiging van uw aanvraag. Heeft u geen bevestiging gekregen? Neem dan contact op via telefoonnummer 14 033.

Aanvragen bij de balie

U kunt de betalingsregeling ook aanvragen bij het loket Burgerzaken in de hal van het Stadhuis. Ook bij de balie moet u een aanbetaling doen. U kunt langskomen van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 tot 12.00 uur. Met een afspraak kunt u ook ’s middags terecht. U kunt bellen met 14 033 voor het maken van een afspraak.

Kwijtschelding

Heeft u een laag netto-inkomen en weinig eigen vermogen? In sommige gevallen kan de gemeente de gemeentelijke belastingen kwijtschelden.

DigiD

Voor het aanvragen van een betalingsregeling heeft u DigiD nodig. DigiD (spreek uit: ‘Diegiedee’) staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. Voortaan kunt u met één inlogcode terecht bij elektronische diensten van steeds meer overheidsinstellingen.

U heeft nog geen DigiD account?

Als u nog geen DigiD heeft kunt u deze aanvragen op de website van DigiD: www.digid.nl.

Digid