Adviseur Grondzaken (36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
Bij de juiste match

Amersfoort groeit. Als gemeente willen zo goed en duurzaam mogelijk omgaan met de schaarse ruimte die er is. Omdat bijna het volledige gebied binnen onze gemeentegrenzen is ontwikkeld, richten we ons steeds vaker op herontwikkeling en verbetering van gebieden in de binnenstad. Voor het team Vastgoedontwikkeling en beheer zoeken we een ervaren collega die adviseert over onroerend goed en ons grond- en vastgoedbeleid. In deze rol geef jij samen met inwoners, ondernemers en marktpartijen vorm aan de stad van morgen.

Jouw rol

Als adviseur grondzaken en vastgoed ben je betrokken bij de verkoop en doorontwikkeling van onroerend goed in gemeente Amersfoort . Jij ziet kansrijke ontwikkelingen binnen de stad en weet wat er nodig is om deze van de grond te krijgen. Je adviseert over de zakelijke, financiële, juridische en procesmatige kant en bent een stevige gesprekspartner voor externe partijen, zoals woningcorporaties en bedrijven. Daarbij heb je ook een verbindende rol en ga je actief aan de slag met strategische vraagstukken rondom ons grond- en vastgoedbeleid .

De eerstkomende tijd zal jij je voornamelijk richten op de verkoop van de laatste kavels op diverse bedrijventerreinen, zoals bedrijvenpark Vathorst en De Wieken. Meer binnenstedelijk vinden diverse transformatie- en (her-)ontwikkelingen plaats waar jij je expertise goed kunt inzetten.

Jouw belangrijkste werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Je voert gesprekken en onderhandelingen over de zakelijke, financiële, juridische en procesmatige kant van onroerend goed. Dit doe je met ondernemers, woningbouwcorporaties en andere marktpartijen. Samen met je collega's bepaal je de juiste onderhandelingsstrategie en voer je deze uit.
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over financiële aspecten van gebieds- en vastgoedontwikkelingen.
  • Je adviseert het bestuur over de besluitvorming rond complexe onroerend goed-ontwikkelingen.
  • Je levert een inhoudelijke bijdrage aan ons grond- en vastgoedbeleid en bijvoorbeeld de Nota Kostenverhaal.

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 levert dat ons zelfs de internationale titel European City of the Year op. Zo'n 1.500 collega's zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega's waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.

Met wie werk je samen

De afdeling Programma's en Projecten bestaat uit ruim 140 collega's die verdeeld zijn over zes teams. De sfeer is informeel, toegankelijk en ongedwongen. Jij komt te werken binnen het team Vastgoedontwikkeling en beheer, waar ruim 20 directe collega's werken vanuit de vakdisciplines grondzaken en vastgoedmanagement. Binnen deze afdeling werken gedreven collega's die elkaar goed weten te vinden en waar altijd ruimte is om te sparren.

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 6.777,- bruto per maand (schaal 12 van de CAO Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.

Dit breng je mee

Voor deze functie zoeken we een ervaren collega, die weet wat er komt kijken bij (gemeentelijke) grondzaken en aantoonbare affiniteit heeft met de beleidsmatige kant van grondbeleid. Je houdt overzicht, brengt de juiste partijen bij elkaar, bent een stevige gesprekspartner en hebt een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen. Verder ben je ondernemend, analytisch en klantgericht ingesteld en zorgvuldig en transparant in je manier van handelen. En uiteraard breng je een prettige persoonlijkheid en een goed gevoel voor humor mee.

Verder breng jij mee:

  • Hbo of wo- werk- en denkniveau. Je hebt bij voorkeur een opleiding met een financiële en een vaktechnische component.
  • Je hebt ruime ervaring op het gebied van bedrijfsmatige gronduitgifte, bij voorkeur binnen een gemeentelijk grondbedrijf.
  • Je hebt inhoudelijke kennis over en ruime ervaring met het (gemeentelijk) proces rond de verkoop van grond.

Als je meer wilt weten

 

Met vragen over de inhoud van de opgave en de functie kun je contact opnemen met Jolande Mensink telefoon: 06 2758 3126. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Cathy Cats Recruitment medewerker, telefoonnummer 06 4117 4202.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Door op 'Solliciteren' te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

We sluiten de wervingsprocedure zodra we de juiste match gevonden hebben. 

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. Onze kwaliteiten vasthouden en versterken, daar zetten we ons samen voor in. We zijn blij dat iedereen uniek is en zijn nieuwsgierig naar jouw talent.